ارتقای سلامت «معلمان و دانش آموزان»

۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۲۱:۱۳ چاپ کد خبر: 180916
در نشست مشترک مدیرکل آموزش وپرورش گیلان با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر توسعه همکاری آموزش وپرورش و علوم پزشکی گیلان در راستای ارتقای سلامت معلمان و دانش آموزان تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پیش از ظهر امروز محمد فائزی، مدیرکل آموزش وپرورش گیلان با حضور در دفتر ریاست دانشگاه با محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت وگو کرد.

محمدتقی آشوبی - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با حائز اهمیت برشمردن تعلیم و تربیت در نظام آموزشی، اظهار کرد: باید به مقام معلم و تعلیم و تربیت در ساختار نظام آموزشی بیشتر توجه شود.

وی با تقدیر از همکاری تنگاتنگ آموزش وپرورش با دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با آموزش وپرورش در حوزه سلامت همگانی و تغذیه سالم بسیار زیاد است و انتظار می رود این همکاری ها بیشتر شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تأثیر چاقی در بروز بسیاری از بیماری ها، گفت: افزایش وزن یکی از عمده ترین دلایل بروز بسیاری از بیماری ها است و این مهم باید در مدارس و واحدهای آموزشی جدی گرفته شود.

آشوبی سلامت معلم و دانش آموز را برای نظام سلامت بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بیماری های واگیر و غیر واگیر در مدارس بسیار راحت تر قابل رصد و پیشگیری و توجه به بهداشت و سلامت در تعلیم و تربیت بار بیماری در مراکز درمانی را کاهش می دهد.

 

وی همچنین از آمادگی همه جانبه در جهت مساعدت با تقویت بخش بهداشت و درمان در آموزش وپرورش خبر داد و گفت: هر اقدامی که به سلامت مردم به ویژه قشر معلم و دانش آموزش کمک کند را در دستور کار قرار خواهیم داد.

محمد فائزی، مدیرکل آموزش وپرورش گیلان نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب دکتر آشوبی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: آموزش وپرورش و ذینفعان آن نیز بهره بردار خدمات نظام سلامت استان هستند.

 

وی با اشاره به همکاری مستقیم آموزش وپرورش با دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: آموزش وپرورش در حوزه بهداشت عمومی، کنترل وزن و سایر بیماری های واگیردار و غیر واگیر تا حدودی فعالیت داشته و می تواند بیشتر فعالیت کند.

مدیرکل آموزش وپرورش گیلان با اشاره به موضوع افزایش وزن در بین دانش آموزان، گفت: بنابر آمارهای موجود، گیلان در چاقی رتبه اول را دارد و این مسئله باید با مشارکت بیشتر آموزش وپرورش با دانشگاه علوم پزشکی گیلان کنترل شود.

فائزی وقوع بسیاری از اصلاحات بنیادین را در آموزش وپرورش دانست و گفت: مسائل و دغدغه های امروز آموزش وپرورش دغدغه فردای سایر دستگاه های اجرایی است و باید برای رسیدن به تمدن نوین، مشارکت و همکاری ها بیش ازپیش شود.

مدیرکل آموزش وپرورش گیلان همچنین در ادامه خواستار افزایش مشارکت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در توسعه خدمات درمانی و پشتیانی در درمانگاه آموزش وپرورش استان شد.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان