رودسر- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه فرهنگی گفت: در بیان دغدغه ها و مشکلات از سیاه نمایی پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی عصر یکشنبه در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان رودسر ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهیدان اظهار داشت: عظمت و جایگاه نورانی نظام در سایه مجاهدت های شهیدان است.

وی با بیان اینکه جهان سلطه و دنیای کفر تمام ابزارها و سرمایه های خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به کار گرفته است، افزود: نظام سلطه امروز در حال خود زنی است و در راستای حفظ خود تلاش می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی تأثیر شگرفی بر دنیای بشریت گذاشته است، ادامه داد: امروزه در عرصه های مختلف دانش موشکی، صنعت کشاورزی، زراعت، سدسازی و سایر بخش ها به پیشرفت های خوبی رسیده ایم که مایه افتخار است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه جمعی از جوانان تحصیل کرده دانشگاهی کشورمان برای مقابله با ویروس کرونا در شرایط سخت وارد میدان عمل شدند، اضافه کرد: این جوانان با پشتکار توانستند ۵ نوع واکسن تولید کنند که امروز بیش از ۱۵ کشور خواهان واکسن جمهوری اسلامی هستند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در مدت کوتاه با وجود تحریم ها و فشارهای داخلی و خارجی توانست حجم تاب آوری ملت را افزایش دهد به طوری که بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد ما هر تصمیمی که در منطقه بگیریم بدون نقش ایران پیشرفتی نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان به شکوفایی و نوآوری های جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته و توسعه عدالت در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از مناطق حتی روستاها از نعمت آب، برق، گاز، تلفن و سایر امکانات رفاهی برخوردارند در حالی که برخی از مردمان دنیا هنوز با ذغال سنگ زندگی می کنند.

آیت الله فلاحتی حذف ارز ترجیحی را یکی از کارهای مهم دولت سیزدهم برشمرد، ادامه داد: زمانی که ارز ترجیحی حذف نشده بود، عده ای از سوءاستفاده گران از دولت جهت واردات کالای اساسی و ضروری ارز ۴۲۰۰ می گرفتند اما یا فرار می کردند یا کالای غیرضروری وارد می کردند یا کالای مشابه وارد کرده یا حتی کالاهای وارد کرده را با ارز آزاد می فروختند.

امام جمعه رشت خطاب به فعالان بخش فرهنگی افزود: در بیان دغدغه ها سعی کنید سیاه نمایی نشود و در بیان مطالبات به ظرفیت پاسخ به آن مطالبات هم توجه و بخشی نگر نباشید و بدانید فرهنگ رها شده نیست.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه درباره مقابله با کشف حجاب نیز تصمیماتی در کشور اتخاذ شده است که اجرا خواهد شد تصریح کرد: ان شاءالله به زودی این کشف حجاب ها جمع خواهد شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جوانان و نوجوانان ما ضد دین نیستند: افزود: حضور حماسه ساز مردم در یوم الله های مختلف و مراسم مذهبی و اعتکاف نشان دهنده معرفت مردمی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان