رشت- فرماندار رشت بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در ماه گذشته ۱۲ واحد متخلف پلمب و ۱۱۵ اخطاریه صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد کرونا رشت به اهمیت راهکارهای کنترل این ویروس، اظهار کرد: رعایت موارد توصیه شده بهداشتی، تکمیل واکسیناسیون و استمرار بازرسی های بهداشتی از مراکز صنفی الزامی است.

وی افزود: در دیماه تعداد ۱۲ هزار و ۴۷۳ بازدید توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان از واحدهای صنفی صورت پذیرفته که منجر به صدور ۱۱۵ اخطار و پلمب ۱۲ واحد متخلف شده است.

امام پناهی با تقدیر از تلاش های کادر درمانی در کنترل شدت همه گیری و کاهش آمار ابتلاء و بستری های ناشی از سویه جدید کرونا، ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، شاهد بستری ۴۲ هزار و ۶۱۴ تن از همشهریان در واحدهای درمانی شهرستان و جان باختن ۴ هزار و ۸۴۹ نفر بودیم.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه ابتلاء هر یک از شهروندان به ویروس کرونا سلامت چندین نفر را به خطر انداخته و در صورت وجود بیماری های زمینه ای ممکن است منجر به تهدید جان افراد شود، تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی و پوشیدن ماسک بخصوص در اماکن با ازدحام بالا، نقش مؤثری در حفظ سلامت عمومی دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی انتشار کرونا در جهان، مناطق درگیر با آن و مقایسه میزان تلفات کرونایی کشورمان با اروپا و آمریکا، مهمترین سند توانمندی کادر درمانی کشور و کارآیی و اثربخشی واکسن های تولید داخل است، اضافه کرد: کادر درمان و محققان پزشکی کشورمان، در میدان عمل، پاسخ ادعا و شبهه افکنی های آمریکا و اروپا را داده اند.

فرماندار رشت با اعلام وجود و در دسترس بودن مقدار کافی از واکسن های کرونا و آنفولانزا در سطح شهرستان، از مردم خواست تا نسبت به انجام واکسیناسیون حساسیت بیشتری داشته باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان