رشت- فرماندار رشت با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در این شهرستان طی ۱۰ ماه گذشته گفت: در این مدت ۱۳۰ طرح پاکسازی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی صبح دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت ضمن تقدیر از تلاش فداکارانه مرزبانان، سپاه پاسداران، نیروهای مردمی بسیج و نیروی انتظامی در مبارزه با تجارت خانمان سوز مواد مخدر و درود به روان شهدا مقابله با سوداگران مرگ و همچنین با تاکید بر اراده جدی جمهوری اسلامی در مبارزه با توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد، اظهار داشت: اروپای قدر ناشناس با اقدام نامعقول اخیر خود در تروریست نامیدن سپاه پاسداران، در واقع امنیت داخلی خود و سلامت شهروندان اروپایی را نشانه رفته است.

وی افزود: نیروی انتظامی و سپاه در خلال سال ها مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و تقدیم شهدای گرانقدر در این راه، علاوه بر حفظ امنیت کشور، دیوار محکمی در مسیر سرازیر شدن انواع مواد مخدر به اروپا بوده اند.

امام پناهی با بیان اینکه مقابله با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد از مطالبات اصلی و بحق مردم است، ادامه داد: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، میزان کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۲ درصدی داشته است.

وی افزود: در همین مدت، نیروی انتظامی با اجرای ۱۳۰ طرح عملیاتی و مقابله ای در قالب پاکسازی نقاط آلوده، کنترل محورهای ورودی و خروجی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی، طرح برخورد با توزیع کنندگان اطراف مدارس و نیز مقابله با کشت خشخاش و شاهدانه، موفق به کشف ۴۴۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۸۶ نفر از برهم زنندگان امنیت روانی جامعه شده است.

فرمانده رشت با اشاره به ضرورت تشدید نظارت ها و لزوم شناسایی کمپ های غیرمجاز ترک اعتیاد که فاقد مجوزهای قانونی فعالیت از مراجع ذیصلاح است، گفت: با هدف نتیجه بخشی فعالیت های مقابله ای و درمانی و همچنین جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند، تمامی مراکز ترک اعتیاد باید فعالیت های خود را زیر نظر علوم پزشکی و بهزیستی انجام دهند.

وی افزود: تمامی دستگاه های مرتبط موظف اند تا در چارچوب همکاری مسئولانه، بهزیستی را در تجهیز و امکان استفاده از ظرفیت حداکثری مراکز نگهداری ماده ۱۶ آقایان و بانوان یاری رسانند.

فرماندار رشت پایش فعالیت و سرکشی از گلخانه ها، عطاری ها و باشگاه های بدنسازی را از دیگر اقدامات مؤثر در ناامن کردن محیط برای مرتکبین و دامن زنندگان به ناهنجاری های اجتماعی عنوان و اضافه کرد: از آنجایی که تبعات درگیری هر یک از شهروندان با معضل اعتیاد محدود به فرد نمانده و خانواده و جامعه درگیر آثار منفی آن خواهند بود؛ ضرورت دارد تا آموزش و آگاهی بخشی، به عنوان نخستین و مهمترین گام در ممانعت از گرایش به مصرف انواع مواد مخدر و قرص های روانگردان در دستور کار دستگاه های متولی مبارزه و دوایر مرتبط با امر فرهنگ قرار گیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان