رشت- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به نقش مسئولان فنی معادن در انجام نظارت های تخصصی گفت: پیمانکاران متخلف به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر دوشنبه در بازدید از معادن موقت رودخانه سپیدرود اظهار کرد: مسئولین فنی معادن به عنوان بازوی اداره کل صمت در نظارت تخصصی بر عملکرد صحیح معادن می باشند.

وی به رسالت نظام مهندسی معدن بر تربیت و نظارت فارغ التحصیلان معدن برای فعالیت به عنوان مسئولین فنی اشاره کرد و افزود: انتظار می رود مسئولین فنی معادن که در جایگاه چشم های نظارتی این اداره کل هستند با دقت نظر و با انعکاس گزارش های به موقع و فنی معادن به بهره برداری صحیح و قانونی در معادن کمک کنند.

پورحیدری تاکید کرد: پیمانکاران متخلف که به بهره برداری معادن، خارج از محدوده تعریف شده در مجوزشان اقدام کنند ضمن سلب صلاحیت و جریمه به اتهام دست اندازی به انفال دولت، بدون معطلی به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.

وی به برداشت شن و ماسه رودخانه ها توسط برخی از کامیون داران اشاره کرد و گفت: نزدیکی رودخانه ها با مراکز دانه بندی و تخلیه مصالح، کاهش هزینه حمل و نقل، مرغوبیت این شن و ماسه نسبت به ماسه های کوهی سبب شده تا برخی افراد سودجو نسبت به برداشت بی رویه از بستر رودخانه اقدام کنند.

رئیس سازمان صمت گیلان، افزود: در صورت بروز هر نوع تخلف و کوتاهی از سوی مسئول فنی و پیمانکار با خاطیان به شدت برخورد می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان