رشت- رئیس کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان از اجرای طرح «لاله های روشن» در مدارس استان خبر داد و گفت: این برنامه با هدف تبیین ارزش ها و فرهنگ ایثار در مدارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ملک علیپور عصر دوشنبه در نشستی در سپاه قدس گیلان با اشاره به اجرای طرح «لاله های روشن» در مدارس گیلان اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه امضا شده از این پس یادواره شهدای دانش آموز با هدف تبیین ارزش ها و فرهنگ ایثار و شجاعت بین نسل آینده ساز جامعه در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار می شود.

وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش و سپاه قدس گیلان هر یک وظیفه دارند برای تمهید مقدمات برپایی یادواره های دانش آموزی اعم از برپایی یادواره، تهیه ی ملزومات نرم افزاری و معرفی شهدای شاخص این حوزه مشارکت نمایند.

علیپور به اجرای طرح «سلاله ها» ویژه تجلیل از مادران، همسران و فرزندان شهدا در ادامه این توافقنامه اشاره کرد و ادامه داد: این مهم تا زمان برپایی دومین کنگره ی ملی شهدای گیلان که قرار است در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در رشت برگزار شود، تداوم خواهد داشت.

ادامه دادن راه شهدا بخشی از هویت ملی

سرهنگ احمد منشوری، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نیز در ادامه این مراسم پاسداشت خون و رهروی از آرمان های والای شهدا را بخشی از هویت ملی این سرزمین عنوان کرد و گفت: هجمه های سنگین و بی امان دشمنان در فضای مجازی و رسانه ایی و اعمال یک جنگ ترکیبی عمیق برای هویت زدایی بین نسل جدید است.

وی تصریح کرد: آشنایی نوجوانان و جوانان جامعه با سیره ی شهدا و فرهنگ ایثار و شجاعت از جمله راهکارهایی است که ذهنیت آنان را در کوران جنگ روانی - رسانه ای دشمنان نسبت به حقایق ارتقا می دهد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان