رئیس کنگره هشت هزار شهید گیلان از اجرای طرح «لاله های روشن» در مدارس گیلان خبر داد و گفت: طبق این تفاهم نامه و با هماهنگی های انجام شده از این به بعد یادواره شهدای دانش آموز با هدف تبیین ارزش ها و ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ ملک علیپور عصر امروز در جلسه امضای تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش گیلان در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در اشاعه فرهنگ شهادت در نسل جدید بسیار مهم و تاثیرگذار است، اظهار کرد: دانش آموزان در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در جبهه داشته و با خون پاک خود درس ایثار و وفاداری به همگان نشان دادند. 

وی از اجرای طرح «لاله های روشن» در مدارس گیلان خبر داد و گفت: طبق این تفاهم نامه و با هماهنگی های انجام شده از این به بعد یادواره شهدای دانش آموز با هدف تبیین ارزش ها و فرهنگ ایثار و شجاعت بین نسل آینده ساز جامعه در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار خواهد شد. 

رئیس کنگره هشت هزار شهید استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به اتخاذ تمهیدات لازم در برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی در این استان بیان کرد: یکی از وظایف سپاه قدس گیلان و آموزش و پرورش تمهید مقدمات برپایی یادواره های دانش آموزی اعم از برپایی یادواره، تهیه ی ملزومات نرم افزاری و معرفی شهدای شاخص این حوزه است. 

ملک علیپور با اشاره به اجرای طرح «سلاله ها» ویژه تجلیل از مادران، همسران و فرزندان شهدا افزود: این مهم تا زمان برپایی دومین کنگره ی ملی شهدای گیلان که قرار است در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در رشت برگزار شود، تداوم خواهد داشت. 

قلم پویای انقلابی از مدارس گیلان برخواسته شود
معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه انسان در مرحله رشد خود را مدیون جهاد قشر می داند که نقش مهمی در پرورش و تربیت او دارند، اظهار کرد: انسان در مرحله رشد و پرورش خود مدیون پدر و مادر، معلم، علمای فرهیخته و اساتید دانشگاه هستیم که حس وطن دوستی را به ما پرورش دادند. 

احمدرضا منشوری اشاره به صبوری زینب بار مادران و پدران شهدا گفت: مادران و پدران شهدا با تبعیت از حضرت زینب (س) عشق، ایثار، وفا، همدلی و همبستگی را معنا کرده و فرزندان خود را تقدیم اسلامی و جمهوری اسلامی کردند. 

وی نگاه اقتصادی به مسئله فرهنگ را یک آفت برای جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: یکی از دغدغه های مهم در کشور نگاه اقتصادی به فرهنگ است، زیرا اگر در فرهنگ نگاه اقتصادی داشته باشیم، دین، مذهب به حراج گذاشته خواهد شد. 

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی استحکام و سربلندی خود را مدیون خون پاک شهیدان است، تصریح کرد: ما در زمانه ای در حال زندگی هستیم که منفعت طلبان در دنیا جولان داده و فضای مجازی سرشار از دروغ های جذاب است و باید مسوولان و متولیان فرهنگی کشور دقت کنند در غیر این صورت فرهنگ ما را به تسخیر خود در خواهد آورد. 

منشوری با اشاره به برتری نسل جدید در مقایسه نسل های گذشته در انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم ایران با خودسازی، مقابله و ایستادگی در مقابل استکبار و خودخواهی های آنان ایستاده است لیکن مردم این نسل از جمهوری اسلامی به مانند نسل دوران دفاع مقدس در تاریخ ماندگار می شوند. 

وی با بیان اینکه جهان غرق در افراط و تفریط است که نتیجه این افراط و تفریط تشکیل داعش می شود که باورهای دینی غلط را به دنیا معرفی کردند، افزود: شهدا به ولی فقیه و امام خود دل بسته و مسیر و دستور او را اجرایی کردند و همین امر سبب شد تا در دنیا و آخرت عاقبت بخیر شوند. 

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با درخواست از متولیان فرهنگی و آموزش و پرورش استان گیلان در خصوص کمک به تکمیل تمدن اسلامی در جهان اسلام گفت: در این برهه حساس زبان گویا و قلم های پویا و انقلابی باید از مدارس و دانشگاه برخواسته شود لذا اگر دانش آموز و دانشجو انقلابی پرورش داده نشود در تشکیل تمدن اسلامی با مشکل مواجه می شویم. 

اشاعه فرهنگ شهادت یکی از مولفه های جهاد تبیین است
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه فضای مجازی بیش از آنکه در اختیار ما باشد در اختیار دشمن است، اظهار کرد: برای اُنس قشر دانش آموز با فرهنگ شهادت باید شیوه ها و روش های جدید و متناسب با جامعه هدف را طراحی کنیم. 

محمد فائزی با اشاره به نقش تاثیرگذار فرهنگ شهادت و ایثار در افزایش امید و انگیزه در جامعه و تلاش برای حل مشکلات کشور گفت: در یک دورانی عده ای جان خود را در کفه اخلاص گذاشته و با شهادت خود باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند ولی نسل جدید هیچ تفاوتی با نسل قدیم ندارد ولی باید تولید محتوای قوی داشته باشیم. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به تولید محتوای در راستای اشاعه فرهنگ شهادت و آشنایی دانش آموزان با شهدای دوران دفاع مقدس از طریق تولید محتوای مناسب تصریح کرد: در حوزه ایثار و شهادت برای قشر دانشجو و دانش آموز تولید محتوای مناسب با شرایط زیست بوم جدید و متناسب با ذائقه دانش آموز باشد لیکن در این خصوص باید از ظرفیت خود دانش آموزان نهایت بهره را ببریم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نقش معلمین در تشویق و بازگو کردن ویژگی های شهدای ارزنده و شاخص انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: معلمین، تشویق و همراهی آنان در اشاعه فرهنگ ایثار، شهادت و وحدت بسیار مهم و تاثیر گذار است که باید به آن توجه شود. 

فائزی با بیان اینکه دانش آموزان مطالبی را می پذیرند که پدر و مادرشان پذیرفته است، گفت: تشویق اولیا به انس گرفتن فرزندان خود با شهدا، قرآن و اهل بیت بسیار مهم است زیرا فرزندان چیزهایی رو می پذیرند که پدر و مادرشان پذیرفتند. 

وی یکی از شاخصه های مهم در جهاد تبیین را بحث شهادت دانست و بیان کرد: در تبیین انقلاب بحث غیر قابل انکار بحث شهادت است و آن چیزی که ارزش انقلاب را بالا می برد شهدایی هستند که با خون خود فداکاری هاکردند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان