مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در نخستین همایش تخصصی ارتقای کیفیت ارائه خدمات بندری که برای نخستین بار در سطح بنادر کشور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد به سابقه ۳۰۰ ساله ...

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حسین یونسی بعداز ظهر امروز در همایش تخصصی ارتقای کیفیت ارائه خدمات بندری در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه بندرانزلی سابقه ای ۳۰۰ ساله در زمینه تجارت دریایی دارد، اظهار کرد: در سال های اخیر زیرساخت های خوبی در بندر انزلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بندرانزلی یک بندر تک منظوره با عمده کالای آهن آلات و چوب بود، افزود:  در ۶ سال اخیر با توجه به زیرساخت های خوبی که در این بندر ایجاد شد، کالاهایی که وارد آن می شود متفاوت شده و هم اکنون می توانیم کشتی های حامل کالاهای اساسی از جمله غلات را نیز پذیرش کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون در حدود ۳۵۰ هزار تن در سال ظرفیت انبارش غلات را در سیلوها و انبارهای بندرانزلی داریم، گفت: کشتی هایی که در بنادر شمالی از جمله بندر انزلی وارد می شود تا ظرفیت ۶ هزار تن است.

یونسی با بیان اینکه به دنبال سرمایه گذار جهت ارتقای ظرفیت بنادر هستیم، تصریح کرد: امور بندری قلب یک بندر است و اگر بخواهیم یک بندر را ارتقا دهیم باید از این طریق اقدام کنیم تا بتوانیم بهره وری را بالا برده و با کاهش زمان ماندگاری کشتی ها در بنادر بتوانیم از ظرفیت ناوگان تجاری کشور نیز استفاده بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نظارت فقط مختص بازدید میدانی نیست بلکه باید نظارت را با چاشنی خلاقیت در حوزه تجهیزات و تعرفه به کار ببریم، افزود: در گذشته میانگین تخلیه و بارگیری روزانه ۴ هزار تن بود اما از وقتی که کنترل و نظارت روزانه خود بر نرم ها را بیشتر کردیم این مقدار حتی تا ۱۰ هزار تن در روز نیز رسیده است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه بندر انزلی بیش از ۱۰ میلیون تن ظرفیت  تخلیه و بارگیری دارد، گفت: با ارتقای نرم تخلیه و بارگیری می توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

به گزارش فارس، همایش تخصصی ارتقای کیفیت ارائه خدمات بندری به مدت سه روز در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان