مدیرکل صمت گیلان در بازدید سرزده از معادن موقت رودخانه سپیدرود با بیان اینکه مسؤولین فنی معادن به عنوان بازوی اداره کل صمت در نظارت تخصصی بر عملکرد صحیح معادن هستند، گفت: مسؤولین فنی معادن نباید در انجام ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری در جریان بازدید از معادن موقت رودخانه سپیدرود اظهار کرد: مسؤولین فنی معادن به عنوان بازوی اداره کل صمت در نظارت تخصصی بر عملکرد صحیح معادن هستند. 

وی با اشاره به رسالت نظام مهندسی معدن بر تربیت و نظارت فارغ التحصیلان معدن برای فعالیت بعنوان مسؤولین فنی افزود: انتظار می رود مسؤولین فنی معادن که در جایگاه چشم های نظارتی این اداره کل هستند با دقت نظر و با انعکاس گزارش های به موقع و فنی معادن به بهره برداری صحیح و قانونی در معادن کمک نمایند. 

به گفته مدیرکل صمت گیلان، پیمانکاران متخلف که به بهره برداری معادن، خارج از محدوده تعریف شده در مجوزشان اقدام کنند ضمن سلب صلاحیت و جریمه؛ به اتهام دست اندازی به انفال دولت، بدون معطلی به دستگاه قضا معرفی خواهند شد. 

پورحیدری با اشاره به برداشت شن و ماسه رودخانه ها توسط برخی از کامیون داران بیان کرد: نزدیکی رودخانه ها با مراکز دانه بندی و تخلیه مصالح، کاهش هزینه حمل و نقل، مرغوبیت این شن و ماسه نسبت به ماسه های کوهی سبب شده تا برخی افراد سودجو نسبت به برداشت بی رویه از بستر رودخانه اقدام کنند. 

مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر نظارت مستمر از پروژه ها گفت: بنده و همکارانم با تمام توان به بازدیدهای ناگهانی و سرزده از روند فعالیت معادن ادامه خواهیم داد و هر تخلفی و کوتاهی چه از سوی مسؤول فنی و چه از سوی پیمانکار صورت پذیرد، به شدت برخورد می گردد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان