رشت- فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور از رفع تصرف ۳۸۱ هکتار اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: طرح پایش هوشمند اراضی کشاورزی و باغی کشور اجرا می شود.

اکبر امینی در گفتگو با خبرنگار مهر، پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی را از مأموریت های مهم یگان حفاظت اراضی کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: حفظ، حراست از اراضی کشاورزی و پیشگیری از تغییر کاربری ها در اولویت اصلی یگان حفاظت قرار دارد و در این راستا رفتار قاطعانه در پیش گرفته است.

وی از دریافت ۲۷ هزار گزارش تخلف از سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت اراضی کشاورزی خبر داد و افزود: این سامانه خط ارتباطی منسجم، قوی و اثرگذاری بین مردم و یگان حفاظت است و مردم تغییر کاربری ها و تخلفات را از طریق این سامانه گزارش دهند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور از شناسایی ۶۰ هزار تغییر کاربری اراضی کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی مقام قضائی ۲۱ هزار فقره اجرای تبصره ۲ و حدود ۱۳۰۰ فقره اجرای احکام قلع و قمع در کشور صورت گرفته است.

امینی با بیان اینکه استان های شمال کشور مورد هجمه تغییر کاربری قرار دارد، گفت: به جهت شرایط اقلیمی و آب و هوای مناسب استان های شمال کشور بویژه گیلان، اراضی کشاورزی این استان ها معرض تغییر کاربری قرار دارند.

وی از اجرای طرح پایش هوشمند اراضی کشاورزی و باغی کشور خبر داد و افزود: با تفاهم نامه ای که با چندین شرکت دانش بنیان منعقد شده به زودی طرح پایش هوشمند اراضی در کشور اجرا می شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور از رفع تصرف ۳۸۱ هکتار اراضی کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۸۱ هکتار اراضی زراعی و باغی رفع تصرف شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان