مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بروزرسانی شاخص ایمنی در بنادر کشور گفت: در چند روز آینده شاخص های معرفی شده به تمامی بنادر ابلاغ شده و از این پس بنادرهای کشور طبق ...

عبدالله جعفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه از سال ۲۰۲۰ بنادر معتبر دنیا برای حضور در رده بندی بنادر برتر علاوه بر ارزان و سریع بودن در ارائه خدمت مولفه ایمنی هم اضافه کرده اند، اظهار کرد: معمولا در اکثر بنادر صاحبان کالا مسیری را برای انتقال محموله را انتخاب می کنند که سهل العبورتر، سریع تر و از همه مهمتر ایمن تر باشد. 

وی مولفه ایمنی را یکی از مولفه و پارامتر اثرگذار مهم در رده بندی بنادر برتر در دنیا دانست و گفت: صاحبان کشتی، کالا و همه آحاد ذیربط در خطوط کشتیرانی فقط به دنبال سریع رسیدن کالا مدنظر نبوده و مولفه ایمنی را هم بسیار اثرگذار می دانند که باید به آن توجه شود. 

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر لزوم توجه به ایمنی در عملیات بندری در بنادر کشور بیان کرد: مدیریت ایمنی بهداشت و محیط زیست سازمان به عنوان مدیریت تخصصی ناظر بر موضوعات مرتبط با مسائل ایمنی در سازمان بنادر با واحد تخصصی عملیاتی برنامه هایی را در دست اقدام دارد که خروجی آن ایمن کردن بنادر کشور است. 

جعفری با اشاره به تجهیز امکانات ایمنی در بنادر کشور به منظور ایمن سازی بنادر افزود: ارائه و افزایش خدمات به مردم و ارتقاء، تجهیز و بروزرسانی تجهیزات ایمنی از جمله مواردی است که منجر به ایمن سازی بنادر کشور می شود. 

وی با بیان اینکه موضوعات مرتبط HSE یک تخصص تازه در دنیا است که حداکثر ۲۰ عمر دارد که در کشور هم یک واژه نوپا است، تصریح کرد: علیرغم اینکه واژه HSE پنج الی ۶ سال در کشور ایجاد شده ولی مسئله ایمنی در بنادر گیلان از دیرین یک اصل مهم بوده و ایمن سازی با توجه به HSE در بنادر گیلان بیشتر شده است. 

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بروزرسانی شاخص ایمنی در بنادر کشور بیان کرد: در چند روز آینده شاخص های معرفی شده به تمامی بنادر ابلاغ شده و از این پس بنادرهای کشور طبق این مولفه و شاخص مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. 

جعفری با تاکید بر ارتقای توان علمی و عملیاتی تیم های تخصصی در بنادر کشور افزود: بنادر گیلان در در مقایسه با سایر صنایع کشور و سایر صنایع بنادر دارای ریسک در کشور، دارای وضعیت خوبی است که این مهم ماحصل تلاش تیم های جوان و نخبه جوان و عملیاتی می باشد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان