رشت- ناظر گمرکات استان گیلان از افزایش ۴۰۰ درصدی ترانزیت کالا در گمرکات شمال کشور خبر داد و گفت: زیرساخت های گمرکات گیلان هوشمندسازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در مرزهای گیلان بیش از یک میلیون تن ترانزیت کالا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در بخش ترانزیت مبدا ۶۰ درصد و ترانزیت مقصد نیز ۲۰۰ درصد افزایش صورت گرفته است.

ناظر گمرکات استان گیلان با بیان اینکه معابر مرزی گیلان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: گیلان شاهراه ارتباطی تجارت ایران با اوراسیا و کشورهای حاشیه خزر است.

برزگر از افزایش ۴۰۰ درصدی ترانزیت کالا در گمرکات شمال کشور خبر داد و اضافه کرد: با توجه به تحولات منطقه، استان های شمال کشور بویژه گیلان ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه تلقی می شود.

وی از افزایش ۳۰۰ درصدی ترانزیت کالا در گیلان خبر داد و افزود: استان گیلان در بخش ترانزیت کالا نسبت به سال گذشته رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان گیلان با تاکید بر فراهم سازی زیرساخت ترانزیت کالا در حوزه های مختلف، بیان کرد: همه معابر مرزی گیلان مورد توجه روابط تجاری اوراسیا و کشورهای حاشیه خزر قرار دارد.

ضرورت متناسب سازی زیرساخت های تجاری در شمال کشور

برزگر با اشاره به درخواست ترانزیت و جابجایی ۳۰ میلیون تنی کالا از روسیه، اضافه کرد: استان های شمال کشور باید زیرساخت های تجاری خود را برای ترانزیت کالا متناسب با نیازها و درخواست های کشورهای همسایه منطبق دهند.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت تجاری استان های شمالی کشور از فرشت طلایی پیش آمده، افزود: استان های شمال کشور بویژه گیلان باید خودشان را با شرایط توسعه روابط تجاری وفق دهند و از این فرصت بهره برداری کنند.

ناظر گمرکات استان گیلان با بیان اینکه ارتباط با همسایگان جزو اولویت های ایران اسلامی است، گفت: برای خدمات دهی به همسایگان در حوزه دریای خزر از سوی استان گیلان چشم انداز خوبی را متصور هستیم.

برزگر با اشاره به نقش حمل و نقل ترکیبی در توسعه روابط تجاری با اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر، بیان کرد: تقویت خطوط ریلی و دریایی در گیلان به توسعه روابط تجاری و اقتصادی گیلان کمک شایان می کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های گمرکات گیلان هوشمندسازی می شود، افزود: دامنه خدمات دهی گمرکات گیلان گسترده شده و نیاز به به روزرسانی و هوشمندسازی دارد.

ناظر گمرکات استان گیلان با تاکید بر کاهش رسوب گذاری کالا در گمرکات استان، اضافه کرد: انسجام، همدلی و تعامل بین دستگاهی از یک سو و فراهم سازی زیرساخت های گمرکی از سوی دیگر منجر به کاهش رسوب گذاری می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان