ایتنا - این اپلیکیشن امکان مکالمه متنی با روبات هایی که دیدگاه های اشخاص برجسته را شبیه سازی می کنند، فراهم می کند .


یک اپلیکیشن هوش مصنوعی که به کاربران امکان می‌دهد با شخصیت‌های جنجالی تاریخ از جمله آدولف هیتلر گفت‌وگو کنند با واکنش و انتقادهای شدید مواجه شده است.

به گزارش ان‌بی‌سی، اپلیکیشن هیستوریکال فیگرز (Historical Figures)، که در ماه جاری میلادی در اپ‌استور اپل در دسترس قرار گرفت، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، امکان مکالمه متنی با روبات‌هایی که دیدگاه‌های اشخاص برجسته را شبیه‌سازی می‌کنند، فراهم می‌کند.

در بخش شرح این اپلیکیشن آمده است: «با این اپ، می‌توانید با افراد درگذشته که تاثیر مهمی در تاریخ داشته‌اند از حکمرانان دوران باستان و فلاسفه گرفته تا سیاستمداران امروزی و هنرمندان گفت‌و‌گو کنید.»

«فقط کافی است شخصیت تاریخی را که می‌خواهید انتخاب و گفت‌و‌گو را آغاز کنید. می‌توانید به شیوه‌ای مفرح و تعاملی از زندگی، کار، و اثرگذاری‌شان بر جهان مطلع شوید.»

این اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد با بیش از ۲۰ هزار شخصیت مجازی صحبت کنند، از جمله افلاطون، شاهدخت دایانا، ایبراهام لینکلن و بنجامین فرانکلین. حتی مسیح هم برای چت در دسترس‌اند.
 
اما گنجاندن دیکتاتورهایی مانند هیتلر و هاینریش هیملر، معمار هولوکاست، با انتقادهای جدی مواجه شده است. منتقدان می‌گویند این اپلیکیشن برای استفاده در مدارس ایمن نیست.

«اتحادیه ضد افترا»  در مورد این اپلیکیشن ابراز نگرانی کرده است. یائل ایسنستت، معاون مرکز فناوری و جامعه در اتحادیه ضد افترا،  به ان‌بی‌سی گفت: «مکالمه‌های ساختگی با هیتلر‌ــ و احتمالا سایر شخصیت‌های مشهور یهودستیز تاریخ‌ــ به‌شدت آزاردهنده و خوراکی برای افراد متعصب و کوتاه‌فکر است.»

کاربران این اپلیکیشن می‌توانند با روبات چت هیتلر پیام ردوبدل کنند، البته باید پول بپردازند.

سیدانت چادا، سازنده این اپلیکیشن، به ان‌بی‌سی گفت کار روی این برنامه نرم‌افزاری هنوز ادامه دارد.

او در ادامه افزود: «اگر متوجه شوم که خروجی این نمونه نژادپرستانه و جنسیت‌زده است یا محتوای نفرت‌پراکن دارد، آن پاسخ را به‌کلی حذف می‌کنم.»

چادا گفت: «مردم انتظار دارند این شخصیت‌های تاریخی راستگو باشند، اما در واقعیت، مردم همیشه ۱۰۰ درصد صادق نیستند. سیاستمدار پاسخ سیاسی می‌دهد، و این می‌تواند مشکل ایجاد کند.»
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان