رودسر- چهل و سومین دفتر خدمات الکترونیک قضائی گیلان در شهر کلاچای رودسر با هدف توسعه خدمات و کاهش مراجعات مردمی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رحمان سید زاده ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح دفتر خدمات الکترونیک دفتر قضائی کلاچای اظهار کرد: این چهل و سومین دفتر خدمات الکترونیکی قضائی گیلان است که در شهر کلاچای راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه این دفاتر به عنوان دروازه ورودی دستگاه قضا، از خدمات قوه قضائیه است، گفت: تکریم ارباب رجوع، تسریع خدمات و کاهش زمان دادرسی، مراجعات و هزینه مردم از مزایای فعالیت این دفاتر است.

وی با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در مرحله نخست قرار است به دادخواست های حقوقی رسیدگی کنند، تصریح کرد: مطرح شدن دعاوی شوراهای حل اختلاف، اظهارنامه، طرح شکایت و تنظیم لوایح نیز در مراحل بعدی به عهده دفاتر خدمات الکترونیک قضائی واگذار می شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری بیان کرد: مردم از این پس بدون مراجعه به محاکم قضائی می توانند دادخواست قضائی خود را در این دفاتر تنظیم کنند.

وی در ادامه با اشاره به سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضائیه، اظهار کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضائی وظیفه ثبت نام شهروندان در سامانه ابلاغ الکترونیک را نیز برعهده دارند و مردم از طریق این سامانه به طور غیرحضوری ابلاغیه ها را دریافت و در جریان روند رسیدگی پرونده قضائی خود قرار می گیرند.

سیدزاده با تاکید بر تکریم مراجعین به دستگاه قضائی تصریح کرد: دفاتر خدمات قضائی با نهایت صبوری و برخورد محترمانه با مراجعین، خدمات قضائی را به نحو مطلوب و شایسته به مردم ارائه کنند.

حجت الاسلام مرتضی رضا زاده امام جمعه کلاچای هم در این مراسم راه اندازی این دفاتر را در راستای جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: این گونه اقدامات می تواند تسهیل و تسریع در فرایند دادرسی شود.

محمد جنت رستمی دادستان انقلاب اسلامی رودسر در این مراسم گفت: امیدواریم راه اندازی این دفاتر بتواند به رفع مشکلات مردم در حوزه قضائی کمک شایانی شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان