رشت- سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش ۸ درصدی تولید مرغ در مقایسه با سال گذشته در این استان از تولید بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه مرغ از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گلشنی شامگاه سه شنبه در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه مرغ در گیلان تولید شده که این رقم نسبت به سال گذشته بیش از ۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش تولید و عرضه مرغ، افزود: با افزایش تولید و عرضه، قیمت مرغ کاهش محسوسی داشته و بازار به ثبات نسبی رسیده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان از تولید ماهانه ۶۰۰ تن مرغ در این استان خبر داد و اضافه کرد: از این میزان تولیدی ۲۴۳ تن در گیلان مصرف شده و مابقی به سایر استان ها صادر می شود.

گلشنی با اشاره به دپوی مرغ در گیلان و چالش های ناشی از آن، بیان کرد: برای حمایت از تولیدگران مرغ، طرح خرید مرغ مازاد در دستور کار گرفته و در این راستا بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار سنجی شده است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از تولید کننده در ماه گذشته بیش از ۳۳۰۰ تن مرغ بومی آرین بالاتر از نرخ مصوب توسط شرکت پشتیبان امور دام استان خریداری شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه عدم فروش مرغ موجب زیان مرغدار و تولیدکننده می شود، گفت: تضرر مرغدار و تولیدکننده امنیت و آرامش جوجه ریزی در ماه های آتی را دچار مخاطره می کند.

گلشنی خواستار خرید مرغ از سوی مردم شد و بیان کرد: برای حمایت از تولیدکننده و پیشگیری از چالش های احتمالی آینده در حوزه مرغ، مردم باید مشارکت داشته باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان