پرواز جوان گیلانی در آسمان سوسنگرد

۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۳:۰۹ چاپ کد خبر: 181017
شهید عباس احمدی چیرانی در تاریخ دهم آبان ماه ۱۳۵۹ در منطقه عملیاتی سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به مقام والای شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید عباس احمدی چیرانی در سال ۱۳۳۵ در خانواده ای مومن، مذهبی و زحمت کش در روستای سند پایین شهرستان فومن دیده به جهان گشود.

وی دوران شیرین کودکی را در کنار پدر و مادر و در روستا سپری کرد و بعد هم همانند هم سن وسال های خود، راهی مدرسه جهت آموختن علم و دانش شد.

او مقطع ابتدایی را با موفقیت سپری کرد و پس از آن، وارد دوره راهنمایی شد و فقط تا پایه سوم راهنمایی به ادامه تحصیل پرداخت و پس از این دوره در کنار خانواده ماندگار شد و در کنار آنها به کار و فعالیت پرداخت .

او در انجام کارهای کشاورزی و مختص روستا کمک حال خانواده بود و از انجام هیچ کاری جهت کمک به خانواده دریغ نمی کرد و همواره یار و یاور مردم مستضعف روستا بود.

مردم روستای سند پایین شهرستان فومن، عباس آقا را به عنوان فردی خوش رو، خوش اخلاق، مهربان، با اخلاص و متواضع مثال می زدند.

عباس آقا قصه ما در سن هیجده سالگی به خدمت مقدس سربازی فراخوان شد و در طی دوران خدمت ، عازم مناطق جنگی شد تا از این راه به دین اسلام و انقلاب اسلامی که به رهبری حضرت امام خمینی (ره ) به شکوفایی رسیده بود، خدمتی کرده باشد.

شهید عباس احمدی چیرانی در مدت حضور کوتاه خود در جبهه ، پس از تلاش و رشادت های فراوان، در حالی که فقط ۲۴ سال از بهار عمرش گذشته بود، در تاریخ دهم آبان ماه ۱۳۵۹ در منطقه سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به مقام والای شهادت نائل آمد.

پیکر پاک و مطهر شهید عباس احمدی چیرانی بعد از چند روز به زادگاهش منتقل و پس از تشییع باشکوه مردم شهرستان فومن در گلزار شهدای سند پایین به خاک سپرده شد.

فرزند دختر شهید عباس احمدی چیرانی پس از دو ماه از شهادت پدر دیده به جهان گشود و زندگی خود را در فراغ پدر شهیدش آغاز کرد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان