بازی های پنجشنبه هفته جاری لیگ برتر برای ادامه رقابت بالانشینان جدول در مسیر قهرمانی بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال در حالی پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می شود که به نظر می رسد دو دیدار مهم امروز می تواند نقش پر رنگی در شرایط تیم های بالای جدول داشته باشد.

دو دیدار مهم امروز در حالی از ساعت ۱۵ آغاز می شود که نتایج آن می تواند شرایط هر یک از تیم ها را کاملا دستخوش تغییر کند.

نبرد قو با ارتش بازگشتی استقلال

استقلال تهران پس از شکست مقابل سپاهان اصفهان به مصاف ملوان بندر انزلی می رود. این دیدار در حالی با میزبانی آبی پوشان پایتخت همراه است که بار دیگر تماشاگران قرار است به ورزشگاه بیایند تا با استفاده از سی درصد ظرفیت صندلی ها به تشویق تیم های خود بپردازند.

باخت استقلال مقابل سپاهان تبعات سنگینی را برای این تیم به همراه داشت. سیاوش یزدانی که در جریان این شکست بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود با تصمیم ریکاردو ساپینتو از لیست آبی پوشان در ادامه رقابت ها کنار گذاشته شد تا برای جدایی از این تیم وارد مذاکره با باشگاه شود.

سرمربی پر سر و صدای پرتغالی استقلال بهتر از هر کسی می داند روی نوار لغزان باریکی قرار دارد که هر اتفاق تلخ دیگری می تواند او را از دوباره نشستن روی نیمکت آبی پوشان دور کند.

استقلال با ۲۷ امتیاز چاره ای جز بردن قوهای سپید انزلی که چند هفته ای است باختن را فراموش کرده اند ندارد. آبی پوشان پایتخت که در حال حاضر فاصله هشت امتیازی با پرسپولیس رقیب همیشگی اش دارد که اکنون صدرنشین است. همین اتفاق می تواند آبی ها را در صورت شکست دوباره به بحرانی عمیق ببرد که خشم هواداران را به همراه داشته باشد.

ساپینتو که از نرفتن یزدانی و آمانوف از استقلال شاکی است نقدهایی را هم به رفتار مدیران باشگاه زده است که به نظر می رسد این تیم را وارد چالشی جدی خواهد کرد.

در سوی دیگر میدان، ملوان بندر انزلی با مازیار زارع مدت هاست باختن را فراموش کرده است و دو بازی اخیرش را نیز برده است تا با ۱۸ امتیاز در میانه های جدول حضور داشته باشد.

عملکرد تحسین برانگیز خط دفاعی ملوان بال پرواز به قوی سپید انزلی داده است تا حالا برای خلق شگفتی تنها به بردن استقلال مقابل چشمان هوادارانش نیاز داشته باشد.

سپاهان دنبال یک رقیب نهایی!

ژوزه مورایس رفت و برگشت استقلال را شکست داد تا سپاهان اصفهان در پایان هفته شانزدهم با ۳۰ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار بگیرد و با ۵ امتیاز فاصله نزدیک ترین تعقیب کننده پرسپولیس باشد.

زردپوشان برای ماندن در رتبه دوم و کم کردن فاصله باید سه امتیاز مهم در قائمشهر کسب کند. این تیم مسافر استان مازندران می شود تا بتواند پس از بردن استقلال، سه امتیاز مطلوب دیگر مقابل شاگردان حمید مطهری کسب کند.

نساجی نیز پس از تساوی هفته گذشته دنبال پیروزی بر سپاهان است تا علاوه بر شکست دور رفت مقابل نماینده اصفهان بتواند امتیاز خود را به عدد ۲۴ برساند و جایگاه بهتری در جدول پیدا کند. سپاهان با پیروزی احتمالی می تواند به از دست دادن سایر رقیبان دل خوش باشد تا پرسپولیس را تنها رقیب خود در مسیر قهرمانی ببیند.

نتایج این بازی ها نه تنها روی جایگاه خودشان خواهد گذاشت بلکه سایر تیم ها را نیز می تواند تحت الشعاع قرار دهد تا آنها با استراتژی دیگری در ادامه بازی های هفته به میدان بروند.

برنامه بازی های هفته هفدهم به شرح زیر است:

پنجشنبه ۶ بهمن
* استقلال - ملوان بندرانزلی - ساعت ۱۵- ورزشگاه آزادی تهران
* نساجی مازندران - فولاد مبارکه سپاهان - ساعت ۱۷- ورزشگاه وطنی قائم شهر

جمعه ۷ بهمن
* آلومینیوم اراک- صنعت نفت آبادان - ساعت ۱۴- ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
* ذوب آهن اصفهان- تراکتور تبریز - ساعت ۱۴- ورزشگاه فولادشهر فولادشهر
* پیکان تهران - مس کرمان - ساعت ۱۴- ورزشگاه انقلاب کرج
* گل گهر سیرجان - مس رفسنجان - ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
* نفت مسجد سلیمان- هوادار تهران - ساعت ۱۶- ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
* فولاد خوزستان- پرسپولیس - ساعت ۱۷:۱۵- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان