مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از افزایش چهار برابری برپایی مراسم اعتکاف در گیلان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: مراسم اعتکاف در بیش از ۱۰۰ نقطه گیلان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام سعید مهدوی امروز در نشست هم اندیشی و هماهنگی برپایی اعتکاف در گیلان با بیان اینکه دشمن در تلاش برای کاهش معنویت در کشور است، اظهار کرد: دشمنان اسلام معنویت جوانان و آحاد مردم را هدف قرار داده است. 

وی با اشاره به نقش معنویت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: هویت ایران اسلامی با معنویت گره خورده است، لذا به این منظور برپایی اعتکاف به عنوان یک عمل معنوی و ارزشمند ضریب اهمیت ویژه ای دارد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم مقابله با جنگ رسانه ای و ترکیبی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و باورهای دینی مردم افزود: اعتکاف و سایر فرایض دینی سپر بلای انحرافات فرهنگی و اعتقادی بوده باید بیشتر مورد توجه متولیان امر قرار گیرد زیرا تغییر نگرش ها و باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی هدف اصلی دشمن است. 

مهدوی با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف در بیش از ۱۰۰ نقطه گیلان بیان کرد: مساجد شهرها و روستاهای گیلان، برخی دانشگاه ها و بقاع متبرکه آمادگی برپایی فریضه نورانی اعتکاف هستند و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است. 

وی از افزایش چهار برابری برپایی مراسم اعتکاف در استان گیلان خبر داد و گفت: استقبال خوبی از سوی مردم بویژه نسل جوان و نوجوان در برپایی اعتکاف صورت گرفته که استقبال جوانان کم نظیر است. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نقش مراسم اعتکاف در اجرای فرضیه جهاد تبیین را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: حضور روحانیون و مبلغین خوش ذوق و متعهد در برپایی فریضه اعتکاف در گیلان، با توجه به قرارگیری ایام اعتکاف با دهه فجر می تواند این فریضه جنبه جهاد تبیینی هم داشته باشد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان