مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه این سازمان سه دهک جامعه را بدون اینکه بدانند، بیمه کرده، گفت: بیمه شدگان بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند که بعد از بیمه شدن پیامک دریافت کرده اند.

محمدمهدی ناصحی امروز در حاشیه نشست هم اندیشی با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مدیرکل بیمه سلامت استان در رشت در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه کار بزرگ و مهمی در ساماندهی پوشش بیمه پایه در کشور انجام شده است، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت سه دهک جامعه را بدون اینکه بدانند، بیمه کرده است. 

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، افراد بیمه شده بیمه سلامت بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند که بعد از بیمه شدن پیامک دریافت کرده اند. 

وی با بیان اینکه ارزیابی وسیعی سال آینده در دهک های بالاتر وجود دارد و افراد با پرداخت حداقل مبالغ می توانند یک ساله بیمه سلامت شود، افزود: این خدمتی ارزشمند توسط نظام در حمایت مالی و بیمه ای از مردم بسیار ارزشمند است. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج در سال جاری گفت: امسال پنج هزار میلیارد تومان جهت حفاظت بیمه شدگان به این صندوق تخصیص یافته است. 

ناصحی با اشاره به چتر حمایتی بیمه سلامت از بسیاری از بیماری ها بیان کرد: بیماری های دارای هزینه های بسیار بالا ازجمله سرطان ها، بیماری های مغز و اعصاب، متابولیک، بیماری های مربوط به عروق خونی و قلبی و اُتیسم از خدمات صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند. 

وی با بیان اینکه بیش از ۲۷ بیماری در سامانه صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج به طور کامل بارگذاری شده، گفت: ۴۴ بیماری نیز در حال بارگذاری در سامانه صندوق است. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام اینکه ۱۰۷ بیماری تحت پوشش صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج قرار دارد، تصریح کرد: افراد در این گروه از بیماری ها می توانند با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه و یا بیمه سلامت شهرستان ها با ارائه مدارک لازم هزینه های مربوطه را دریافت کنند. 

ناصحی با ارزیابی مثبت عملکرد صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج گیلان بیان کرد: پرداخت هزینه های مربوط به این بیماران در این استان نسبت به سایر استان ها بیشتر بوده و تاکنون از پرونده بارگذاری شده با ۲ میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان «هزینه مازاد»، نصف آن پرداخت شده است و همچنان نیز این پرداختی ها ادامه دارد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان