چرا نباید آیفون ۱۴ بخریم؟

۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۳ چاپ کد خبر: 181042

آیفون 14 طراحی یکسانی را ارائه می‌دهد که اپل در دو سال گذشته برای خط اصلی گوشی‌های خود استفاده کرده‌است؛ همان دوربین‌ها (به جز دیافراگم بازتر در دوربین اصلی و دوربین سلفی، مشابه آیفون 13 پرو)، همان نمایشگر و تنها یک ارتقای جزئی به پردازنده موجود در آن دیده می‌شود. بخشی از استراتژی محصول اپل استفاده از اجزای مشابه و اصول طراحی از محصولات قبلی خود با برخی از محصولات جدیدتر است که می‌توان گفت در طراحی و تولید آیفون 14 هم از این قانون پیروی کرده‌است.

چنانچه به مسائل مربوط به خرید آیفون 14 و دلایلی که شما را برای نخریدن آن ترغیب می‌کند علاقه دارید، می‌توانید تا انتهای این مقاله که چرا نباید آیفون 14 بخریم همراه ما باشید.

 

دلایل نخریدن آیفون 14

احتمالاً زمانی که به خرید آیفون 14 فکر می‌کنید، دوست دارید که این سری از گوشی‌ها از ویژگی‌های تاپی برخوردار باشند. همچنین انتظار دارید در مقایسه با سری‌های قبل آیفون یا پرچم‌داران گوشی‌های اندرویدی، ویژگی‌های متمایزی را از خود به نمایش بگذارند.

واقعیت این است که شرکت اپل، نسل چهاردهم از گوشی‌های آیفون را چندان ارتقا نداده است، اما این موضوع نمی‌تواند مانع از فروش آن در بازار جهانی شود و همچنان جزو پرطرفدارترین گوشی‌ها در دنیا شناخته می‌شود.

به‌طورکلی، شاید همهٔ ویژگی‌های موجود در آیفون، رضایت شما را به دنبال نداشته باشد، به همین دلیل در ادامهٔ این بخش از مقاله، به این سوال که چرا نباید آیفون 14 بخریم پاسخ داده‌ایم که برخی از مهم‌ترین دلایل نخریدن آیفون 14 عبارت‌اند از:

  • شارژ آهسته

آیفون‌های اپل معمولاً مانند همتایان چینی خود از شارژ سریع فوق‌العاده پشتیبانی نمی‌کنند. همین امر درمورد آیفون 14 پلاس نیز صدق می‌کند. پشتیبانی از شارژ سریع بی‌سیم 15 واتی MagSafe با یک آداپتور در آن وجود دارد و شما برای دریافت پشتیبانی از شارژ سریع، باید مقدار بیشتری هزینه کنید.

  • قابلیت پردازش یکسان با نسل‌های قبلی

یکی دیگر از ایرادات آیفون 14، قابلیت های پردازشی آن است. قابلیت پردازش آیفون 14 در مقایسه با سری‌های قبلی آیفون مثل 12 و 13 از ویژگی برتری برخوردار نیست و می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین دلایل برای نخریدن آیفون 14 دانست.

  • دوربین؛ هم‌سطح با سری‌های قبل

گوشی‌های آیفون همیشه از دوربین‌های خوبی برخوردار بوده‌اند و بسیاری از افراد هم به دلیل وجود دوربین‌های عالی در گوشی آیفون، آن را خریداری می‌کنند. دوربین در آیفون 14 ممکن است بهبودیافته باشد، اما این پیشرفت قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

دوربین‌های دو نسل قبلی همچنان قادر به گرفتن عکس‌های مناسب و فیلم‌برداری با کیفیت نزدیک یا حتی کیفیتی در حد آیفون 14 هستند. همین موضوع می‌تواند یکی دیگر از دلایل عمده برای نخریدن این سری از گوشی‌های آیفون شود.

  • عدم پشتیبانی از سیم کارت

بسیاری با حذف شیار سیم کارت مشکلی نخواهند داشت. فناوری eSim مدتی است که وجود داشته و اکثر اپراتورهای اصلی هم‌اکنون از آن پشتیبانی می‌کنند. با این حال، شبکه‌های کوچک‌تر ممکن است در انتقال داده‌های خود با مشکلاتی مواجه شوند.

گفتنی است که با افزایش تعداد اپراتورهای پشتیبانی‌کننده، سازگاری همهٔ اپراتورها با eSIM می‌تواند کمی مشکل‌ساز باشد که در طی زمان و به کمک پیشرفت‌های روزافزون در حوزهٔ تکنولوژی، این دشواری برطرف خواهد شد.

  • نبود USB-C در آیفون 14

گفته شده‌است که در نسل جدید گوشی‌های آیفون، همانند چند مورد از سری‌های قبل آیفون، درگاه USB-C دیده نمی‌شود که این مورد می‌تواند برای بعضی از افراد که طرفدار آیفون هستند، یک ویژگی منفی محسوب شود.

تفاوت آیفون 13 و آیفون 14

آیا بین آیفون 13 و 14 تفاوت زیادی وجود دارد؟ پاسخ به این سوال منفی است، بین این 2 مدل از گوشی‌های آیفون، تفاوت زیادی وجود ندارد. آیفون 14 که امسال به بازار آمده و مدل سال گذشته شباهت‌های زیادی با هم دارند که از این وجه تشابه می‌توان به نمایشگر یکسان، پردازندهٔ یکسان و سیستم‌های دوربین تقریباً یک شکل اشاره کرد.

اپل، آیفون 14 را برای کاربران فعلی آیفون 13 خود نساخته است، زیرا می‌داند که آن‌ها تا چند ماه یا حتی چند سال دیگر، ممکن است نسخهٔ جدید آیفون را تهیه کنند. آیفون 14 برای کاربران فعلی آیفون 11 و آیفون 12 اپل طراحی شده‌است. این نوع کاربران، بازار هدف واقعی آیفون 14 اپل هستند.

همچنین اگر فکر می‌کنید با خرید گوشی آیفون 13، صاحب یک گوشی با عمر باتری بسیار خوب شده‌اید، بهتر است در این رابطه بیشتر تحقیق کنید، زیرا عملکرد باتری این گوشی با آیفون 13 تفاوت چندانی ندارند و در این مورد هم از شرایط یکسانی برخوردار هستند.

آیا آیفون 14 ارزش خریدن دارد؟

تا پایان سال 2023، آیفون 14 اپل جزو پرفروش‌ترین مدل‌های این برند خواهد بود. عرضهٔ هرسالهٔ یک دستگاه جدید باعث می‌شود که همه چیز برای جامعه تازه بماند. اما دامنه‌ٔ نوآوری را نیز کاهش می‌دهد.

علی‌رغم سرعت تغییرات فناوری، ایجاد پیشرفت‌های قابل توجه دشوار است. باوجوداین، اپل تاکنون توانسته است به بیشتر وعده‌های خود عمل کند، اما نسل چهاردهم را با تغییراتی جزئی به بازار عرضه کرده‌است.

آیفون 14 احتمالاً تا پایان سال 2023 از تخفیف‌های قابل توجهی برخوردار خواهد شد. آیفون 14 که در پاییز سال گذشته عرضه شد، مشعل‌دار میراث اپل است و مانند هر فناوری دیگری، تنها برخی افراد از موارد ارائه‌شده راضی هستند.

به‌طورکلی، این دستگاه تمامی ویژگی‌های موجود در مدل‌های قبلی را ارائه می دهد. به‌عنوان‌مثال، صفحه نمایش ممکن است از نظر اندازه کوچک‌تر باشد (در مقایسه با پرچم‌دار سال قبل)، اما پنل‌های استفاده‌شده در 2 نسل متفاوت مشابه هستند.

پاسخ یه این سوال که آیا آیفون 14 ارزش خریدن دارد یا خیر، بسته به علاقه و میزان بودجه‌ای که دارید تعیین می‌شود. خرید این سری از گوشی‌های آیفون می‌تواند برای آن دسته از افرادی که به مدت متوالی، گوشی جدید نداشتند یا افرادی که همیشه در پی ارتقا یا به‌روز کردن نسخه‌های جدید گوشی موبایل هستند هیجان‌انگیز باشد.

 

کلام‌آخر

ما در این مقاله به بررسی دقیق هر آنچه که شما در رابطه با خریدن یا نخریدن آیفون 14 به آن نیاز داشتید پرداختیم. دلایل تخریدن آیفون 14، تفاوت‌های آیفون 13 و 14 و ارزش خرید آیفون 14 ازجمله عناوینی بودند که در این مطلب مورد بحث قرار گرفتند.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : آیفون آیفون 14

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان