رشت- فرماندار رشت با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سبب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود، گفت: بر همین اساس باید از همه ظرفیت های شهرستان در جهت توسعه این فرهنگ بهره برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا امام پناهی پیش ظهر پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با اشاره به ارتباط مستقیم میزان سرانه مطالعه افراد در جامعه با تقویت آگاهی، بالا رفتن قدرت تجزیه و تحلیل درست مسائل و تولید علم و پیشرفت کشورها، اظهار کرد: کتابخانه های شهر اولین ها، با وجود استقبال تاریخی و همیشگی مردم فرهنگ پرور این دیار از کتاب و کتابخوانی، مستعد نقش آفرینی بیشتر در عرصه علم و فرهنگ، می باشند.

امام پناهی با بیان این مطلب که هدف دشمن از بکارگیری انواع دسیسه ها در برابر نظام اسلامی، ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت مردم سالار دینی و کاستن از شدت اشتیاق ملل تحت ستم و توده های مسلمان منطقه از پیروی الگویی به نام جمهوری اسلامی است، گفت: در جنگ هیبریدی به عنوان شیوه نوین نبرد دشمنان علیه ایران اسلامی، نیازمند بکار بستن دفاع هیبریدی و چندبعدی می باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مراکز مهم تعریف و اجرای دفاع هیبریدی در عرصه فرهنگ، نهاد کتابخانه های عمومی است، ادامه داد: جدی گرفتن جلسات مرتبط با کتابخانه ها و مشارکت بدون عذر مسئولین در استماع مشکلات و تصمیم گیری های فرهنگی، ضرورت دارد.

امام پناهی اظهار داشت: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و یاری رسانی به ایجاد فضای مناسب فعالیت های کتابخوانی در شهرها و دهستان های تابعه، نیازمند احساس مسئولیت و همت جمعی در حمایت این نهاد عمومی هستیم.

وی بر لزوم اجرای مصوبات این جلسات از جمله پرداخت به موقع سهم نیم درصدی شهرداری ها تاکید کرد و ادامه داد: همه باید کمک کنیم تا نهاد کتابخانه های عمومی جدا از فعالیت های عادی، در جایگاه شایسته خود در گفتمان سازی و فرهنگ سازی قرار گیرد.

امام پناهی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سبب کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه است، گفت: بر همین اساس می بایست از تمام ظرفیت های شهرستان در جهت توسعه این فرهنگ بهره برد.

فرماندار رشت با تبریک قرار گرفتن در آستانه ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، خواستار استفاده از ظرفیت بالای کتابخانه ها در گرامیداشت این روزهای مبارک و تقویت همکاری مابین این نهاد با آموزش و پرورش در راستای جبران آسیب های دوساله تعطیلی ناگزیر مدارس شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان