آستانه اشرفیه- مدیر کمیته امداد بندر کیاشهر از اعطای ۱۶۷ میلیارد ریال بسته حمایتی به مددجویان این شهر خبر داد و گفت: مردم این شهر تاکنون حدود ۳۵ میلیارد ریال به کمیته امداد کمک کرده اند.

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تعداد مددجویان عادی و طرح شهید رجایی شهری، ۵۹۸ خانوار به تعداد ۹۸۳ نفر روستایی و ۱۶۸۰ خانوار به تعداد ۲۷۵۳ نفر جمعیت شهری هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای تأمین خودرو ۱۲۷۸ خانوار بیش از ۱۶۸ میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال کمک مالی شده است، افزود: تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال به تعداد ۲۲۷۸ خانوار کیاشهری مستمری پرداخت شده و به ۷۰ خانوار نیازمند غیر تحت پوشش هم بیش از یک میلیارد ریال پرداختی موردی صورت گرفته است.

مدیر کمیته امداد بندر کیاشهر با بیان اینکه تأمین معیشت و اقتصاد مددجویان در اولویت این نهاد حمایتی قرار دارد، گفت: برای ۶۹ خانوار نیازمند لوازم ضروری منزل از قبیل بخاری گازی، یخچال، آبگرمکن و کمک نقدی در قالب تعمیرات لوازم منزل تأمین شده است.

کریمی از تأمین جهیزیه ۱۷ نوعروس کیاشهری خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر تأمین جهیزیه ۱۷ نوعروس، به ۶ نوداماد کیاشهری کمک نقدی ازدواج صورت گرفت که مجموع ریالی آنها به ۶ میلیارد ریال می رسد.

وی با بیان اینکه سلامت و بهداشت مددجویان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: از ابتدای سال تاکنون قریب ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک هزینه درمان به ۱۳۳ خانوار کیاشهری پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد بندر کیاشهر از اعطای قریب ۱۶۷ میلیارد ریال بسته حمایتی تسهیلات اشتغالزایی و توانمندسازی برای مددجویان خبر داد و اضافه کرد: این میزان اعتبار برای توانمندسازی و خودکفایی ۳۴۶ خانوار کیاشهری پرداخت شده است که شامل برپایی کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای، پرداخت وام قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال دامداری و خدماتی و صنفی و همچنین اشتغالزایی در بخش کشاورزی می باشد.

کریمی با بیان اینکه اقدامات خوبی در بخش تأمین مسکن مددجویان صورت گرفته است، گفت: تاکنون ۱۹ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال اعتبار در حوزه مسکن برای ۱۴۷ خانوار کیاشهری در نطر گرفته شده که می توان به مرمت و بازسازی، ساخت مسکن محرومین با مشارکت سپاه، پرداخت ودیعه و اجاره مسکن اشاره کرد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برای ۳۰۷ خانوار، افزود: تاکنون ۲۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال از صندوق امداد ولایت به ۲۰۷ خانوار کیاشهری پرداخت تسهیلات صورت گرفته که وام کارگشایی، درمانی و کمک های موردی را شامل می شود.

مدیر کمیته امداد امام (ره) کیاشهر با بیان اینکه در بخش فرهنگی و آموزشی همه دغدغه مند هستیم، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۵۶۷ میلیون ریال در بخش فرهنگی و آموزشی برای ۲۱۵ خانوار کیاشهری هزینه شده است.

کریمی با بیان اینکه ۳۷ فرزند ایتام و محسنین تحت پوشش امداد کیاشهر هستند، گفت: ۱۰۲۰ حامی فعال دارای فرزند معنوی ایتام و محسنین در بندر کیاشهر فعالیت می کند.

وی با اشاره به مشارکت مردم و خیرین در حمایت از امداد به عنوان نهاد حمایتی مؤثر، افزود: مردم نوع دوست و خیراندیش تاکنون قریب ۳۵ میلیارد ریال از بخش مشارکت های مردمی، صندوق صدقات، اکرام محسنین، زکات فطره، جشن عاطفه ها و سایر بخش ها به امداد کمک کردند که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان