آستارا- مدیرکل پدافند غیر عامل استان گیلان با اشاره به دو برابر شدن صادرات از استان گفت: راه اندازی پست های قرنطینه بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی ویشکایی عصر پنجشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان آستارا با اشاره به به ۲ برابر شدن صادرات اظهار کرد: راه اندازی پست های قرنطینه بسیار مهم و حیاتی است و انتظار می رود مسئولان آستارا با قید فوریت موضوع را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان افزود: با توجه به مرزی بودن آستارا و به ویژه تهدیداتی که در حوزه های مختلف داریم، این امر به دور از مسائل اداری باید به عنوان مصوبه اضطراری شورای پدافند غیرعامل استان در اسرع وقت با حداکثر توان پست های مورد نیاز راه اندازی شود.

وی ادامه داد: تلاش می شود از محل اعتبارات دور اول سفر استانی رئیس جمهور و با همکاری سازمان برنامه و بودجه این مشکل حل شود و در دور دوم سفر نیز این مهم جزو مطالبات اصلی خواهد بود تا بتوانیم رقم خوبی را برای این امر منظور کنیم.

ویشکایی با اشاره به شأن جمهوری اسلامی ایران و شهرستان آستارا گفت: گمرک و پست های قرنطینه در این شهرستان باید به گونه ای باشد تا بتوانیم در حوزه عملکردی یک سر و گردن از کشورهای دیگر بالاتر باشیم لذا با توجه به گزارش جانشین قرارگاه زیستی شورای پدافند استان و دستگاه های امنیتی، باید این مهم برطرف شود و شرایط کنونی هیچ گونه توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه علت تعطیلی پست های پیشین باید بررسی شود، ادامه داد: تعطیلی پست ها در شرایط کنونی می تواند برای ما مشکل آفرین باشد لذا دستگاه های نظارتی، بازرسی و امنیتی آمادگی دارند در این زمینه ورود کنند، چون ورود آفات به استان به حوزه عملکردی قرارگاه زیستی شورای پدافند غیرعامل بر می گردد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به گیاه مهاجم سنبل آبی که میلیاردها تومان برای معدوم سازی آن هزینه می شود، گفت: در حوزه آبزی پروری خسارت زیادی به حوزه شیلات وارد شده، از این رو نبود پست های قرنطینه می تواند برای ما مشکل ایجاد کند.

ویشکایی اضافه کرد: مسئولان ارشد ممکن است این حفره کوچک را ببینند و زحماتی که برای افزایش تولید و صادرات کشیده شده خدشه دار شود و از این رو انتظار می رود برای این موضوع برنامه داشته باشند و پدافند غیرعامل استان نیز آماده است برای حل این موضوع کمک کند.

ویشکایی ادامه داد: باید تلاش کنیم در سریع ترین زمان ممکن با حداقل ها این مجموعه راه اندازی شود و فرماندار و معاون سیاسی فرماندار آستارا هم به این موضوع کمک کنند تا با هم افزایی همه دستگاه های ذی ربط این مشکل را به سرعت برطرف کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان بر تعریف فرایندی برای ایجاد پست قرنطینه در آستارا اشاره کرد و گفت: ما به عنوان کشور صادرکننده باید فرایندی را تعریف کنیم که پست قرنطینه در مراحل انتهایی قرار بگیرد و ضوابط و مقررات قدیمی باید اصلاح شود چون آن سوی مرز در انتظار محصولی مرغوب هستند و خروجی زحمات همه افراد از کشاورز تا صادرکننده در گرو صادرات محصولی سالم است تا با وجود امکانات حداقلی سرمایه اجتماعی و اقتصادی برای کشور شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان