آستارا- امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب راه مبارزه با حیله دشمنان است، گفت: انتقال خاطرات و تبیین دستاوردهای دهه مبارک فجر به نسل جدید ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه های نماز جمعه این هفته آستارا ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام جواد (ع) اظهار کرد: اهل تقوا و معرفت فرصت عبادت در ماه رجب را از دست ندهند.

وی ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور بعد از ۱۵ سال تبعید و آغاز حرکت رهایی بخش و پیروزی ساز نهضت اسلامی در بهمن ۵۷ گفت: این روزهای خاص و روزهای بزرگ هر کدام برای خود «ایام الله» است چرا که یادآور نصرت الهی و فتح و ظفر برای مؤمنان است.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه وقتی ملتی چنین ایامی در تاریخ خود دارد باید از آن به عنوان سرمایه های الهی و روزهای تاریخ ساز نام ببرد، افزود: انتقال خاطرات و تبیین این دهه به نسل جدید و آینده ضرورت دارد زیرا جایی که امروز در آن ایستاده ایم به سادگی و اتفاقی به دست نیامده است.

حجت الاسلام باقری راه مبارزه با حیله دشمنان را تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر چه دشمن تاکنون در رسیدن به اهدافش ناکام مانده است اما امید بسته بتوانند از نسل دوم و سوم انقلاب بهره ببرند که باز به نتیجه ای نرسیده اند.

وی با اشاره به اینکه وقتی ما چنین سرمایه ای داریم، دشمن از بیم اینکه این سرمایه بتواند نقشه های آنها را برهم زند سعی در تضعیف این سرمایه از طریق ایجاد فراموشی و ساده جلوه دادن آن دارد، ادامه داد: بهترین راه مقابله با این حیله دشمن، تقویت ایام الله ها و هر چه باشکوه برگزار کردن آنها به جهت یادآوری به مردم می باشد.

حجت الاسلام باقری ضمن محکوم کردن اقدام جسارت آمیز رهبر یکی از احزاب افراطی سوئد در آتش زدن قرآن کریم گفت: سالهاست که غربی ها با اقداماتی مثل درست کردن داعش و راه انداختن جنگ و جنایت با ایجاد اسلام هراسی سعی کردند که جلوی رشد اسلام و نفوذ آن به دل انسان های خداجو را بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان بارها به قرآن کریم و مقدسات آسمانی ما جسارت و اهانت کردند، اضافه کرد: شاید در ظاهر کتاب قرآن را آتش زدند اما آیا نمی توانند حقایق قرآن را از بین ببرند زیرا اسلام دین رحمت و قرآن کتاب مهربانی است.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: باید از این کشورهای به ظاهر متمدن و مدعی آزادی و حقوق بشر پرسید که این چه نوع آزادی بیان است که فقط در اهانت به دین اسلام و کتاب قرآن معتبر است ولی برای افشاگری ظلم و جنایت صهیونیستها و سیاست های استعماری غربی ها کسی اجازه ندارد اظهار نظر کند.

وی ضمن تشکر از زحمات اداره گاز شهرستان در گازرسانی به روستاهای دوردست و پیشگیری از قطع گاز با کنترل مصرف در طول ایام سرد هفته های گذشته، در خصوص صدور فیش های چندمیلیون تومانی گاز برای تعدادی از مشترکین گفت: باید ثبت رقم کارکرد کنتورها به دقت و در هر دوره مصرف انجام شود بررسی های مجدد با دقت انجام پذیرد تا در حق کسی اجحاف نشود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان