شهید حاجی عباسی که عکس امام خمینی (ره) همواره بر سینه اش نقش بسته بود، در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حین حفاظت داوطلبانه از مرزهای کشور در منطقه مرزی پاسگاه قنبرمحله آستارا به فیض شهادت نائل ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید نادر حاجی عباسی در تاریخ دوم تیر ماه سال ۱۳۳۹ در خانواده ای مؤمن و مذهبی در شهرستان مرزی بندر آستارا دیده به جهان گشود. 

وی دوران شیرین کودکی را همراه با پدر و مادر سپری کرد و او از همان ایام نونهالی علاقه شدیدی به روزه گرفتن و شرکت در مجالس مذهبی داشت و به محض رسیدن به سن بلوغ نیز در خواندن نماز اول وقت همواره اهتمام می ورزید. 

آقا نادر قصه ما برای شرکت در مراسمات مذهبی مسجد همواره پیش قدم بود و در قرائت ترتیل قرآن کریم نیز تسلط فراوانی داشت و یکی قاریان تاثیرگذار مسجد محل بود. 

او از همان دوران کودکی یار و یاور پدر و مادر و خانواده بود و در محیط منزل نیز به دلیل بیماری پدرش همیشه در کار کشاورزی به مادر کمک می کرد. 

وی در در ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی رژیم منحوس شاهنشاهی در ۱۳۵۷، دانش آموز سال سوم رشته علوم تجربی در دبیرستان حکیم نظامی سابق آستارا بود. 

 

عکس امام خمینی (ره) همواره بر سینه شهید حاجی عباسی نقش بسته بود زیرا علاوه بر علاقه فراوان به امام خمینی (ره)، به شدت دلسوز انقلاب و اسلام و قرآن بود. 

زمانی که نیروهای ارتشی و نظامی حکومت شاه مخلوع، پاسگاه های مرزی را رها کرده و متواری شده بودند، عده ای از جوانان انقلابی شهر آستارا به اتفاق حجت الاسلام والمسلمین لنکرانی و یکی دیگر از روحانیون شهر تصمیم گرفتند که از پاسگاه های مرزی، پاسداری و حفاظت کنند. 

وی نیز برای پاسداری و حفاظت از مرزهای ایران اسلامی همراه با چند تن از دوستانش به پاسگاه قنبر محله آستارا در نزدیکی مرز یاران و شوروی سابق رفت. 

شهید نادر حاجی عباسی سرانجام در تاریخ ۲۵ دی ماه سال ۱۳۵۷ در حین حفاظت از مرزهای ایران اسلامی در منطقه مرزی پاسگاه قنبرمحله آستارا به فیض شهادت نائل آمد. 

پیکر پاک و مطهر شهید نادر حاجی عباسی پس از تشییع باشکوه مردم شهیدپرور شهرستان آستارا در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان