رشت- مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی گیلان گفت: رویداد ملی فناورانه «تا ثریا» ۱۰ بهمن ماه در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا عابدی محزون عصر شنبه در نشست هم اندیشی صنعت و رسانه با اشاره به برگزاری رویداد ملی تا ثریا اظهار کرد: رویداد ملی فناورانه «تا ثریا» ۱۰ بهمن ماه با حضور فناوران و صاحبان صنایع در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

وی با اشاره به نیاز مردم به نوآوری و فناوری در امور مختلف افزود: نهادهای واسطه می توانند برای پاسخ به نیازهای مردم به عنوان تسهیل گر بین مردم و دولت نقش آفرین باشند و منابع و نیازها را با هم منطبق و با رشد تسهیل کننده، بستر پیش بینی و پیش برآوردسازی کنند.

مسئول شرکت پیشگامان توسعه دانش با بیان اینکه مجموعه پیشگامان بازوی اقتصاد دانش بینان مردمی است، تصریح کرد: سپاه یعنی مجموعه های مردمی که به دنبال تجاری سازی پاسخ های فناورانه است از این رو، مجموعه پیشگامان به کمک ظرفیت سرمایه گذاری و توافقات و تعاملاتی که با سایر مجموعه های پشتیبان و سرمایه گذار انجام داده این شرایط را فراهم کرده که مرحله تجاری سازی یعنی یک نمونه اولیه قابل تجاری سازی اصطلاحاً MVP بتواند مسیرش را به سمت ثروت و تولید اشتغال طی کند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان گیلان با اشاره به اینکه رویداد ملی تا ثریا در دو بخش برنامه ریزی شده است، افزود: بخش اول اعلام نیازهای فناورانه است که توسط صنایع، مسائل خود را ارائه می دهند، بنابراین فناوران مرتبط با این شرکت ها نیز دعوت شده اند.

محزون با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ طرح در این بخش ارائه شده و سرمایه گذاری روی این طرح ها در جلسات «تجارت با تجارت» یا «B۲B» نیز عصر دوشنبه انجام می شود، تصریح کرد: هدف این رویداد هم گرایی و تجمیع ظرفیت های استانی این رویدادهای مستمر است و دبیرخانه دائمی تا ثریا در دانشگاه گیلان ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: رویداد «تا ثریا» استان گیلان در دو بخش ارائه نیازهای فناورانه اولویت دار (ریورس پیچ) و ارائه محصولات فناورانه (دمودی) توسط سازمان بسیج مهندسین صنعتی، عمران و معماری استان گیلان و شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان با بیان اینکه نگاه دائمی به رویداد «تا ثریا» وجود دارد و دبیرخانه دائمی در دانشگاه گیلان ایجاد شده است، تصریح کرد: در برگزاری این رویداد در کنار هم افزایی بسیار خوب بسیج علمی و بسیج رسانه و بسیج مهندسین صنعتی تعاملاتی برقرار کرده و ظرفیت هایی مانند دانشگاه گیلان، پارک علوم و فناوری، شرکت شهرکهای صنعتی، سازمان صمت استان، استانداری و مجموعه هایی دیگر هم همکار دارند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان