استاندار گیلان با بیان اینکه در احیای تالاب بین المللی انزلی آزمون و خطا نباید باشد، گفت: محل برداشت رسوب در تالاب بین المللی انزلی باید مشخص شود و برای استفاده و برداشت از رسوب از ظرفیت پیمانکاران ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی بعدازظهر امروز در نشست بررسی چالش های احیای تالاب بین المللی انزلی با بیان اینکه هم افزایی خوبی میان دستگاه های اجرایی در احیای تالاب بین المللی انزلی وجود دارد، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته خوشبختانه تاکنون روند و پیشرفت عملیات احیای خوب و مناسب بوده است. 

وی یکی از مشکلات حوزه تالاب بین المللی انزلی را عدم تعیین تکلیف اراضی کشاورزی دانست و افزود: باید اراضی کشاورزان در محدوده تالاب بین المللی انزلی و همچنین مناطق چراغ پشتان، ماراگوده و پیل علی باغ در محدوده تالاب انزلی تعیین تکلیف شود در غیر اینصورت در ادامه با مشکل مواجه خواهیم شد. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رسیدگی به وضعیت سرریز فاضلاب ها از ۱۱ رودخانه منتهی به تالاب انزلی افزود: فاضلاب شهرهای اطراف تالاب بین المللی انزلی به این منطقه ریخته می شود لذا باید ضمن استفاده از ظرفیت بومیان محله، از توقف در عملیات احیای تالاب هم جلوگیری کرد. 

استاندار گیلان با دستور به متولیان امر در خصوص مهیاسازی تالاب بین المللی انزلی برای استفاده گردشگران در ایام نوروز بیان کرد: لازم است به دلیل نزدیکی به ایام نوروز تا یک ماه آینده آبراهه های سنتی و قدیمی تالاب انزلی به منظور بهره مندی قایقرانان و ذینفعان تالاب و استفاده گردشگران از این موهبت الهی احیا شود و برای انجام اینکار در صورت لزوم اعتباری هم در کمیته برنامه ریزی استان در نظر گرفته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در احیای تالاب بین المللی انزلی آزمون و خطا نباید باشد، گفت: محل برداشت رسوب در تالاب بین المللی انزلی باید مشخص شود و برای استفاده و برداشت از رسوب از ظرفیت پیمانکاران استفاده کنید و این اختیار به متولیان امر داده شده است. 

به گفته استاندار گیلان هیج مانعی در مسیر احیای تالاب بین المللی انزلی وجود ندارد لذا محیط زیست در خصوص برداشت رسوب ضمن حفاظت از محیط زیست باید از سختگیری های بیش از حد جلوگیری کند زیرا دیگر زمانی باقی نمانده است. 

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به رفع موانع در راستای احیای تالاب بین المللی انزلی بیان کرد: در کارگروه احیای تالاب بین المللی انزلی باید اقدامات انجام شده بازگو و موانع موجود هم گفته شود. 

وی با بیان اینکه احیای تالاب انزلی باید با شتاب بیشتری در دستور کار قرار گیرد، افزود: بنادر و دریانوردی گیلان به دور از توجه به اظهار نظرهای پراکنده و حواشی در خصوص تعیین تکلیف اسکله شماره ۱۰ اقدام کند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان