آستارا- رئیس بسیج رسانه گیلان گفت: دشمن با بهره مندی از جنگ رسانه ای درصدد پیشبرد اهداف شوم خود است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی پارسا عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران آستارا اظهار کرد: خبرگزاریها به عنوان مرجع خبر و خبرنگاران قدرت و اهرم رسانه ها به شمار می روند و با توجه به اینکه مردم هم تشنه دیدن و شنیدن هستند، خبرنگاران باید ضمن توجه به جهاد تبیین مطالبه گری کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان به شرایط روزهای آغازین انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: زمانی که هنوز پایه های حکومت مستحکم نشده بود و از نظر تجهیزات نظامی نیز در مضیقه بودیم مردم با دستهای خالی در برابر تهدیدات داخلی و خارجی ایستادگی کردند و دشمن نتوانست کاری از پیش ببرد امروز هم در زمینه جهاد تبیین باید با همان روحیه جهادی عمل کنیم.

وی بیان کرد: در جریان وقایع و حوادث اخیر، نظام متوجه اهمیت رسانه و ضعف در این زمینه شد که امیدواریم شاهد روزهای روشنی در این حوزه باشیم.

تاثیرگذاری رسانه های جریان ساز غیر قابل انکار است

سرهنگ پارسا با اشاره به اینکه رسانه ها به عنوان بیان کننده خدمات نظام می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند، ادامه داد: اگرچه ذائقه مردم به سمت استفاده از فضای مجازی سوق یافته اما تاثیر رسانه های رسمی و جریان اصلی غیرقابل انکار است و باید آنها علاوه بر سایتها به فضای مجازی هم ورود کنند.

وی اضافه کرد: رسانه ها باید تلاش کنند در تهیه و انتشار خبر اولین باشند تا بتوانند جریان سازی کنند در غیر این صورت افراد دیگری در بخش فضای مجازی ورود خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از پیگیری تفکیک صندوق بیمه خبرنگاران از بیمه هنرمندان خبر داد و گفت: به زودی صندوق قرض الحسنه خبرنگاران گیلان راه اندازی شود تا بتوانیم از فعالان رسانه ای دست گیری کنیم.

وی اقتصاد رسانه را یک اصل دانست و افزود: مشکل اصلی رسانه ها بحث اقتصادی است و رسانه سالم معمولاً اقتصاد ضعیفی دارد بر همین اساس خبرنگاران باید مشکلاتشان را انعکاس و طرحی برای رفع مشکلات ارائه دهند که به صورت جدی پیگیری شود.

سرهنگ پارسا با اشاره به اینکه از هر تریبونی برای بیان مشکلات و مطالبات اصحاب رسانه استفاده می شود، افزود: اما این کافی نیست و مسئولان هم باید توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مرجعیت رسانه ای جامعه باید به رسانه های اصلی برگردد، افزود: بیش از ۴۰۰ رسانه در استان گیلان مشغول به فعالیت هستند اما بررسیها نشان می دهد که رسانه های اثرگذار انگشت شمار هم نیستند اما حوزه اثر آنها را باید بررسی کنیم که بررسیها نشان می دهد که اثرگذاری چندان و تولید خبر ندارند.

ضعف شدید در حوزه عملیات روانی رسانه ای داریم

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تاکید بر تقویت عملیات روانی رسانه ها گفت: نگاهی به رسانه های معاند مانند ایران اینترنشنال نشان می دهد که در بحث عملیات روانی و جنگ شناختی با قدرت ورود کردند و ضمن انتشار خبرهای فاقد صحت تلاش کردند تا شناخت و ادراک مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده و منحرف کنند.

پارسا با اشاره به اینکه دشمن با بهره مندی از جنگ شناختی و رسانه ای در صدد پیشبرد اهداف شوم خود علیه ملت ایران است، ادامه داد: اما اصحاب رسانه به عنوان افسران جنگ نرم همواره رسالت حرفه ای خود را با روشنگری و تحریف واقعیات دشمن بر ملا می کند.

وی افزود: در عصر ارتباطات و دوره ای که افکار عمومی به شدت تحت تاثیر رسانه و فضای مجازی قرار دارد، تسخیر ذهن برابر با تسخیر خاک است و اغتشاشات اخیر نشان داد که ما در حوزه عملیات روانی از نظر رسانه ای ضعف شدید داریم باید عملیات روانی رسانه ای را در رسانه های تاثیرگذار تقویت کنیم.

دولت سیزدهم در مظلومیت شدید رسانه ای به سر می برد

سرهنگ پارسا با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در مظلومیت شدید رسانه ای به سر می برد اظهار کرد: امروز گرفتار جنگ ترکیبی هستیم که یکی از ابعاد آن جنگ شناختی می باشد در دولت قبل فعالیتهای رسانه ای خوبی انجام می شد و لشگر رسانه ای فعالیت می کرد اما در این دولت در این قسمت با مشکل مواجه است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان