رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر تسریع در ساخت پروژه پل تقاطع غیرهمسطح لاهیجان گفت: حداکثر زمان پیش بینی شده برای تکمیل طبقه زیرین پل سه ماه است و اجرای کامل پروژه ظرف ۶ ماه آینده باید به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز در نشست بررسی مشکلات پل تقاطع غیر همسطح لاهیجان اظهار کرد: حداکثر زمان پیش بینی شده برای تکمیل طبقه زیرین پل ۳ ماه است و اجرای کامل پروژه ظرف ۶ ماه آینده باید به اتمام برسد. 

وی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و ورود مسافران و با توجه به ترافیک ایجاد شده در این منطقه افزود: پیمانکار پروژه در جهت اجرا و تکمیل طبقه زیرین پل اقدامات لازم را هرچه سریع تر انجام دهد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان ضرورت و حساسیت اتمام این پل و دغدغه مندی و مطالبه گری مردم افزود: در اسرع وقت باید نسبت به أخذ موافقت نامه های مربوط به تأمین مصالح این پروژه اقدام شود.

به گفته خلیلی، حداکثر زمان پیش بینی شده برای تکمیل طبقه زیرین پل سه ماه است و اجرای کامل پروژه ظرف ۶ ماه آینده باید به اتمام برسد.

پروژه غیرهمسطح لاهیجان

پروژه غیر همسطح لاهیجان به طول ۴۵۲ متر و عرض مقطع ۲۳.۶۰ که حدود ۱۲ سال از طرح مطالعاتی و هفت سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد در سال ۹۴ کلید خورد و قرار بود تا پایان سال ۹۷ بهره برداری شود اما با وجود تصویب ردیف اعتباری به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار لازم، اجرای آن در سال ۹۵ به مدت یکسال متوقف شد و پیمانکار پروژه به دلیل عدم تامین اعتبار مورد نیاز از ادامه اجرای آن صرفنظر کرد.

از اواخر سال ۹۷ این طرح به مناقصه جدید گذاشته شد و تا مهرماه سال ۱۴۰۰ فقط ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما از سال ۱۴۰۰ که دولت سیزدهم سکان کشور را برعهده گرفت و با تامین اعتبارهایی که انجام شد این پروژه هم اینک با حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ایستگاه پایانی قرار دارد.

 

پیشرفت فیزیکی تقاطع غیرهمسطح گیلان به ۹۰ درصد رسید

استاندار گیلان نیز چندی پیش در بازدیدی از این پروژه با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان اظهار کرد: توقف روند تکمیل این پروژه هیچ توجیهی ندارد و با توجه به جاذبه های گردشگری و حجم ورود و حضور مسافران منطقه از اهمیت اجرایی بالایی برخوردار است و باید با تخصیص اعتبارات از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان هرچه سریعتر تکمیل شود. 

اسدالله عباسی با اشاره به پروژه های نیمه تمام استان افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید روند اجرا و تکمیل پروژه های نیمه کاره که اتمام آن ها خواسته به حق مردم است را با مدیریت جهادی تسریع کرده و به انجام برسانند.

به گزارش فارس، پروژه تقاطع غیر همسطح لاهیجان (کمربندی لاهیجان) بخشی از بزرگراه آستارا - گرگان است که از سال ۱۳۹۴ کلید خورد و بعد از گذشت ۷ سال و تغییر ۲ پیمانکار حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان