در جلسه شورای اداری شهرستان رشت به افتتاح تعداد ۲۵۲ پروژه عمرانی و اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در شهرستان رشت اشاره شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جلسه شورای اداری شهرستان رشت به مناسبت فرارسیدن چهل وچهارمین سالگرد ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در سالن اجتماعات بانک ملی شهر رشت برگزار شد.

خون شهدا حافظ انقلاب اسلامی ایران است

فرماندار شهرستان رشت در این جلسه با تبریک فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر و اعیاد ماه رجب، اظهار کرد: خیلی ها در این سال ها نقشه کشیده بودند که عمر انقلاب به ۴۴ سال کشیده نشود.

حمیدرضا امام پناهی با بیان اینکه دشمنان از قدرت گرفتن جمهوری اسلامی ایران ترس دارند، گفت: با قدرت گرفتن ایران و آماده شدن شرایط برای برچیده شدن نفوذ آمریکا در منطقه، ترس را بر دل دشمنان ایران انداخته است.

وی با بیان اینکه در اتفاقات اخیر تمامی جنایتکاران عالم به میدان آمده بودند تا به انقلاب ضربه بزنند اما موفق نشدند، افزود: مردم ایران برای حفظ این انقلاب بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کرده اند و خون این شهدا حافظ انقلاب اسلامی ایران است.

امام پناهی با اشاره اینکه ایجاد یأس و ناامیدی در نسل جوان از نقشه های دشمنان ایران اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه دین مداری، مردمی بودن و جایگاه امام و رهبری به پیروزی رسید و وقتی دشمنان اسلام و ایران امروز به اهل بیت(ع) و قرآن اهانت می کنند دنبال این هستند که میزان خشم ملت مسلمان دنیا و ایران را ببیند و دنبال برنامه ریزی های بعدی هستند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگ ترین پرچم دار مبارزه با تروریست بین المللی است، گفت: پارلمان اروپا فهمید که سپاه بدنه مردمی در انقلاب دارد و با این کار می خواستند عصبانیت خودشان از شکست در پروژه اغتشاشات اخیر را بروز دهند که در انجام آن هم عاجز بودند.  

مدیران باید در خدمت مردم باشند

امام پناهی با تأکید بر اینکه مدیر باید با کار جهادی در میدان کار را مدیریت کند، بیان کرد: نباید شرایط به گونه ای باشد که مردم به دنبال مدیران باشند تا کار خودشان را انجام دهند بلکه مدیران باید در خدمت مردم باشند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به مصوبات سفر سال گذشته آیت الله رئیسی به شهر رشت، گفت: در حوزه پسماند و سراوان شهر رشت اقدامات خوبی در حال انجام است تا این مشکل چندین ساله شهرستان رشت و استان گیلان برطرف شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته همین ایام وزیر کشور از منطقه سراوان بازدید کردند، خاطر نشان کرد: بعد از آن بازدید و تأکیدات وزیر کشور، خیلی سریع اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان جهت ساماندهی وضعیت سایت سراوان مصوب شد و تخصیص پیدا کرد.

امام پناهی با اشاره به وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت، تصریح کرد: قراردادی با تواتر نفت و با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) منعقد شد و در روزهای آینده تجهیز کارگاه انجام می شود تا کارهای اجرایی به تدریج شروع شود.

ایجاد اشتغال برای هزار و ۹۳ نفر

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به برنامه های ایام الله دهه مبارک فجر در شهرستان رشت، افزود: تعداد ۲۵۲ پروژه عمرانی و اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که نسبت به سال گذشته، افزایش ۱۴۲ درصدی دارد.

وی با اشاره به جزئیات پروژه های ایام الله دهه مبارک فجر، تصریح کرد: پروژه های توسعه و تقویت شبکه برق روستایی، پروژه های حوزه عمران شهری و روستایی ، پروژه های حوزه صنعت، پروژه های حوزه ورزش و پروژه های حوزه کشاورزی در این ایام به بهره برداری می رسد که با افتتاح این پروژه ها برای هزار و ۹۳ نفر اشتغالزایی می شود.

افتتاح بزرگ ترین استخر شمال کشور در رشت

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز در این جلسه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و اعیاد ماه رجب، اظهار کرد: بی تردید دهه فجر امسال نسبت به سال های گذشته باشکوه تر برگزار می شود.

سرهنگ محمد نیک فطرت با محکوم کردن هتک حرمت های اخیر آمریکا و اروپا به ساحت مقدس مرجعیت و قرآن، افزود: تحلیل دشمن بر این بود که مردم ایران جشن چهل وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را نمی بیند و برای این کار تمام تلاش خودشان را کردند اما دستگاه محاسباتی شان این را حساب نکرده بود که انقلاب ایران برگرفته از خون شهدا است.

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین استخر شمال کشور در رشت، بیان کرد: استخر کانون بسیج شهرستان رشت در تاریخ ۱۹ بهمن امسال و در ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح می شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به برنامه های سپاه ناحیه مرکزی رشت در ایام الله دهه مبارک فجر، تصریح کرد: برگزاری جلسات جهاد تبیین در محلات، برگزاری میز خدمت جهادی مدیران، راه اندازی کاروان سلامت در پنج روز متوالی و در پنج محله محروم شهرستان رشت، دیدار با خانواده معظم شهدا، گلباران گلزار شهدای رشت، جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تمامی مساجد محلات شهرستان رشت و مراسم نورافشانی تمامی نقاط شهرستان رشت به ویژه در میدان شهدای ذهاب در شب ۲۲ بهمن از جمله برنامه های مهم ایام الله دهه مبارک فجر است.

نیک فطرت با اشاره به بصیرت بالای مردم گیلان و شهرستان رشت، گفت: مردم شهر رشت امسال با حضور پر شور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزاری جشن چهل وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مشت محکمی دیگر بر دهان ضد انقلاب و مستکبران عالم خواهند زد.

افتتاح ۲۵ کیلومتر از راه های اصلی، روستایی و فرعی در دهه فجر

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان رشت نیز در این جلسه با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: از دهه فجر سال گذشته تاکنون آسفالت ۷۰ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان انجام گرفته است.

نیما شفقی با بیان اینکه این عملیات اجرایی علی رغم تحریم های ناجوانمردانه کشورهای غربی و آمریکا صورت گرفته است، گفت: در دهه فجر امسال حدود ۲۵ کیلومتر از راه های اصلی، روستایی و فرعی افتتاح می شود.

تا پایان سال ۶ پل را به اتمام می سانیم

وی با اشاره به اینکه باید تا پایان سال ۶ پل را به اتمام برسانیم، افزود: افتتاح پل لسکو با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان در لشت نشاء نهایی شد و پل سروندان با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان و پل خمام رود با اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان تا پایان سال نهایی می شود و پل زیباکنار نیز در دست تعریض است.

راه اندازی تصفیه خانه آب در سنگر و تأمین بیش از ۹۰ درصد آب شرب شهر رشت

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه تولید، تصفیه و انتقال آب در شهرستان رشت بر عهده دستگاه آب و فاضلاب است، اظهار کرد: در شهر رشت جمع آوری انتقال فاضلاب بهداشتی نیز بر عهده سازمان آب وفاضلاب است و تصفیه خانه فخب ما در مسیر بهره برداری قرار داد.

محمود امیری با اشاره به اینکه قراردادی در زمینه جمع آوری فاضلاب بهداشتی و شهری با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به امضا رسیده است، افزود، این قرارداد با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برای شهر رشت منعقد شده تا کار افتتاح تصفیه خانه و جمع آوری فاضلاب بهداشتی و شهری را هرچه سریع تر به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تأمین آب چالش های زیادی داریم، گفت: با راه اندازی تصفیه خانه آب در سنگر بیش از ۹۰ درصد آب شرب شهر رشت از تصفیه خانه سنگر تأمین می شود.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان رشت با بیان اینکه ایجاد خطوط بین بخش ها را در نظر داریم، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که آب سالم در اختیار شهروندان ما قرار بگیرد و با انعقاد قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) صورت گرفت می توانیم برای توسعه شبکه توزیع آب شرب شهر رشت و روستاهای تابع برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

امیری با اشاره به اینکه روستاهای کیژده ، شالکو و سیاه اصطلخ از آب شرب بهره مند شده اند، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۵۸۰ کلیومتر خط انتقال آب شرب شهری را به اتمام برسانیم.

تأکید بر صرفه جویی شهروندان رشتی در مصرف انرژی

مدیر اداره برق شهرستان رشت نیز در این جلسه با تأکید بر صرفه جویی شهروندان در مصرف انرژی، اظهار کرد:  مدیریت مصرف را باید به طوری جدی پیگیر باشیم زیرا صرفه جویی در مصرف گاز باعث کاهش مصرف برق نیروگاه ها است.

ابراهیم خشنود با اشاره به اینکه در پیک بار تابستان امسال حدود ۱۰ هزار مگاوات مدیریت مصرف داشتیم، افزود: نقش مدیریت مصرف در کاهش آلودگی محیط هم اهمیت دارد زیرا ۱۰ درصد صرفه جویی باعث کاهش ۹ میلیارد کیلووات در ساعت شده و همچنین باعث می شود که پنج تن گاز دی اکسید کربن نیز تولید نشود.

وی با اشاره به اقدامات اخیر اداره برق شهرستان رشت، گفت: توسعه و احداث ۳۰۰ کلیومتر کابل خودنگهدار، نصب ۷۰ دستگاه ترانس جدید و ۷۰ دستگاه افزایش قدرت ترانس جدید را با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان انجام گرفت.

نماز جماعت در ادارات با حضور کارمندان برگزار شود

رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه کارهایی که انجام می گیرد باید گفته شود، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی مدیران باید برای مردم خدمت به مردم شبانه روزی تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی با بیان اینکه اقامه نماز باید در ادارات ترویج داده شود، افزود: وظیفه تمامی ادارت این است که در رابطه با اقامه نماز فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به اینکه باید نماز جماعت در ادارات با حضور پر شور کارمندان برگزار شود، تصریح کرد: مدیران ادارات باید بر مبنای قانون عمل کنند و اقامه نماز جماعت در ادارات طبق قانون است .

مسؤولان باید با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشند

امام جمعه سنگر نیز در این جلسه با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب مسجدمحور بود، اظهار کرد: نباید از ظرفیت مساجد قافل شویم زیرا مساجد در آبادی مناطق نقش تأثیرگذاری دارند و جایگاه مطالبه گری از مسؤولان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن دولت آیت الله رئیسی است، افزود: مسؤولان باید با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشند و باید در مقابل آرایش جنگی دشمن باید آرایش جنگی گرفت و مردم اگر صداقت را ببیند به مسئولان اعتماد خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان