رشت- نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به خودباوری بانوان ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حجاب زنان جامعه اسلامی برای دشمن قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر دوشنبه در مراسم تجمع بزرگ دختران انقلاب در رشت با بیان اینکه شیوه های تربیت در جامعه تغییر کرده است، افزود: دختران و پسران جوانی که به سن ازدواج می رسند و همسر انتخاب می کنند، باید روش های جدید همسرداری، تربیت فرزند و زندگی مشترک را بیاموزند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه شیوه های تربیت در آموزه های دینی و اسلامی بیان شده و قرآن کریم و روایت ائمه اطهار (ع) نیز روش های مختلف را به جامعه آموخته است، گفت: مسئولان حوزه تربیت و فرهنگ وظیفه دارند این مسائل را عملی کنند البته آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه ها نیز در این حوزه دغدغه دارند و قانون هم وجود دارد اما بعضی کارگزاران و عمل کنندگان به این قوانین نمی دانند که در برخی موارد چطور عمل کنند.

وی به وجود دختران و بانوان با ادب در گفتار و رفتار در سرتاسر ایران و گیلان اشاره و بیان کرد: این دختران در میدان های مختلف حمایت از انقلاب اسلامی و ارزش ها حضور دارند و در گیلان نیز چنین دخترانی داریم که بسیار ارزشمند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به زنان مجاهد و فرهیخته در این استان افزود: نسل اول انقلاب امروز افتخار می کند که چنین بانوان و جوانانی وارث انقلاب اسلامی شده است.

آیت الله فلاحتی توطئه ها و هزینه های متعدد دشمنان علیه بانوان جامعه اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: شما سکانداران آینده انقلاب هستید و دشمن به دنبال ضربه زدن به این سکانداران طلایی انقلاب است.

امام جمعه رشت با تاکید بر موفقیت های انقلاب اسلامی در حوزه بانوان افزود: این موفقیت ها امروز خاری در چشمان دشمن است و حجاب دختران و زنان جامعه اسلامی برای دشمن قابل تحمل نیست زیرا می دانند به کارگیری حجاب در عرصه زندگی می تواند دشمن را در رسیدن به مقاصد شوم شان ناکام بگذارد چراکه حجاب زمینه رشد بانوان را فراهم می کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش زنان تأثیرگذار در ایران اسلامی و شرکت از ۶۰ کشور دنیا در این همایش تصریح کرد: اکثر زنانی که در این همایش شرکت کرده بودند اذعان کردند که زن ایرانی پایبند به ارزش ها و مایه شگفتی جهانیان شده است.

دشمن خودباوری زن ایرانی را تحمل نمی کند

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نقش آفرینی بانوان جامعه اسلامی در عرصه های مختلف برای کمک به انقلاب اسلامی تصریح کرد: زن ایرانی زیباترین اندیشه را در میان زنان جهان دارد.

آیت الله فلاحتی به خودباوری بانوان ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: زنان و دختران ما امروز در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مدیریتی حضور فعال دارند و این موفقیت ثمره خودباوری ملت و دختران ما است که «ما می توانیم» را در عمل و بیان نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خودباوری زنان ایرانی برای دشمن قابل تحمل نیست، گفت: بسیاری از کشورها به حجاب و رفتار فکری، سیاسی و اجتماعی بانوان جامعه ایرانی علاقه مندی نشان دادند و این نشان دهنده تأثیرگذاری زنان ایرانی در دنیا است.

آیت الله فلاحتی به قدرت دفاع از اصول و باورهای اعتقادی توسط زنان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: زنان ایرانی بخش عظیمی از اجتماعات مختلف بعد از انقلاب اسلامی را تشکیل می دهند و در حمایت از انقلاب و دفاع از رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی همواره در میدان بوده اند که جای افتخار دارد.

امام جمعه رشت قدرت دفاع از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی توسط زنان ایرانی را نشان دهنده بالندگی بانوان این جامعه دانست و افزود: هم اکنون ۳۰ هزار زن پزشک متخصص و فوق تخصص در ایران داریم که جزو افتخارات مان هستند البته این بالندگی در میان دختران و زنان جامعه زیاد است تا جایی که ملت های دیگر کشورها حسرت این بانوان را می خورند.

وی با بیان اینکه زنان و دختران ایرانی امروز در اوج عزت و اقتدار زندگی می کنند، تصریح کرد: توانایی های زنان ایرانی باعث شده که بتوانند در برابر هجمه های مختلف دشمنان ایستادگی کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان