رئیس کل دادگستری گیلان با دستور به شهرداری در خصوص اقدامات لازم در راستای احیای تالاب عینک گفت: چنانچه شهرداری تا ۲ هفته، برای بهره برداری از تالاب عینک قراردادی را با شرکت آب منطقه ای گیلان به امضاء ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی عصر امروز در سومین نشست ساماندهی و احیای تالاب عینک در سالن اجتماعات دادگستری استان گیلان با تاکید بر لزوم تسریع در روند تعیین تکلیف بهره برداری از تالاب عینک با لحاظ حفظ کاربری اظهار کرد: در مصوبه نشست قبلی مقرر شده بود، شهرداری برای بهره برداری از تالاب عینک قراردادی را با شرکت آب منطقه ای گیلان به امضاء برساند.

وی با دستور به شهرداری در خصوص اقدامات لازم در راستای احیای تالاب عینک گفت: چنانچه شهرداری تا ۲ هفته، برای بهره برداری از تالاب عینک قراردادی را با شرکت آب منطقه ای گیلان به امضاء نرساند به جرم ترک فعل مورد پیگرد قانونی دستگاه قضا قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با انتقاد از تداوم روند ساخت وساز های غیرمجاز در حاشیه ی تالاب عینک افزود: شهرداری ملزم است تا نسبت به این پدیده نامیمون و غیرقانونی که ماهیت تالاب را تهدید می کند، اقدام کند.

خلیلی با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه ی پیشین نشست ساماندهی تالاب عینک مبنی بر بهره گیری مناسب از آن با لحاظ حفظ کاربری و معیار های شرکت آب منطقه ای گیلان تصریح کرد: پیگیری های قضایی یک سال گذشته موجب شد تا روند صدور سند برای تالاب عینک به نام منابع طبیعی به نتیجه برسد و این شهرداری است که تاکنون برای بهره گیری مناسب از این سرمایه ی طبیعی کوتاهی کرده و روند بهره گیری از ظرفیت های موجود در این تالاب را مسکوت گذاشته است.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان