مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان از برگزاری دومین رویداد دانش آموزی سرمشق در استان گیلان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۰۰ دقیقه برنامه ۲۰ دقیقه ای ترکیبی توسط دانش آموزان تولید شد و امسال هم ۸۰۰ ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حامد حبیب زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری بسیج استان گیلان با تبریک ایام دهه فجر و سالروز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با پیروزی خود نظام طاغوت و سلطه را از بین برده و دست دشمن از منافع ایران قطع کرد.

وی با اشاره به ضعف روایت اول در اغتشاشات اخیر در کشور گفت: به زعم من بزرگترین  ضعف در جمهوری اسلامی که در اغتشاشات اخیر وجود داشته عدم روایت نخست بوده است که سبب شد برخی از دانش آموزان و نسل جدید دچار خطای محاسباتی شوند.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان یکی از مهم ترین معضلات در کشور را و به ویژه نسل جدید و دانش آموز را کاهش هویت افتخار ملی دانست و بیان کرد: مربیان بسیج دانش آموزی در دو هزار و ۵۰۰ کلاس پایه نهم و دهم حضور پیدا کرده و با بررسی های کارشناسی مشخص شد که حس افتخار به هویت و افتخار ملی در بین نسل جدید کاهش پیدا کرده لذا تا زمانی که  حس افتخار به هویت در بین نسل جدید و آینده افزایش پیدا کند بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

حبیب زاده با تأکید بر لزوم توجه به تبیین دشمنی آمریکا با مبنای دینی جمهوری اسلامی در بین قشر دانش آموز در کشور تصریح کرد: دشمنی با آمریکا، توسعه نظریه مقاومت و تلاش برای پیشرفت کشور باید در قشر دانش آموز توسعه پیدا کند زیرا استکبار با مبنای دینی جمهوری اسلامی و استقلال طلبی آن مشکل دارد چون فلسفه ایران اسلامی با نظام قدرت مبتنی در جهان مغایرت دارد.  

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی روحیه انقلابی را در بین کشورهای آزادی خواه جهان گسترش پیدا کرده است، افزود: با پیروزی جمهوری اسلامی وجود روحیه انقلابی در بین مردم ایران باعث شده این روحیه به مظلومین و مستضعفین جهان قدرت دهد تا در مقابل آمریکا ایستادگی کنند.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان با اشاره به نقش علم در افزایش قدرت در جمهوری اسلامی گفت: علم مهمترین مؤلفه قدرت در هر نظامی است لذا حس احساس مسؤولیت در قبال پیشرفت کشور باید در بین قشر دانش آموز افزایش یابد و این مهم زمانی محقق می شود که جهاد تبیین را انجام دهیم.

حبیب زاده یکی از برنامه های استکبار را تاثیر بر روی ذهن قشر دانش آموز و نسل جدید دانست و بیان کرد: 
حجم اخبار منتشر شده توسط رسانه های معاند در ۱۰۰ روز اخیر به طوری بوده که با بیان مطالبی همچون آزادی بر روی ذهن قشر دانش آموز تاثیر بگذارند ولی غالباً ناموفق بودند.

وی با تأکید بر اینکه اغتشاشات اخیر یک تجربه برای مواجهه فکری با نسل جدید بوده است، تصریح کرد: اتفاقات اخیر در کشور نشان داد که کشور در چه حوزه ای ضعف و در چه حوزه ای نقاط قوت دارد که یک تجربه گران بها برای کشور و به ویژه نسل جدید بوده است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان با اشاره به نقش این نهاد در تکمیل فرآیند تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی گفت: بسیج دانش آموزی بازوی قوی در آموزش و پرورش است که به توسعه و تکمیل تعلیم و تربیت کمک می کند.

حبیب زاده از برگزاری دومین رویداد دانش آموزی سرمشق در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته ۴۰۰ دقیقه برنامه ۲۰ دقیقه ای ترکیبی توسط دانش آموزان تولید شد و امسال نیز۸۰۰ دقیقه برنامه توسط دانش آموزان شامل ۲۰ حوزه مقاومت آقا و ۲۰ حوزه مقاومت خانم تولید شده و از روز چهارشنبه هم پخش زنده برنامه های در بستر اپلیکشن شاد آغاز می شود.

وی با اشاره به استقابل کم نظیر دانش آموزان از رویداد دانش آموزی سرمشق افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانش آموز از پخش زنده رویداد سرمشق دیدن کردند و با توجه به ظرفیت این قشر از صدا و سیما می خواهیم از ظرفیت دانش آموزان در ساخت برنامه های خود استفاده کند.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان با بیان اینکه یکی از اهداف رویداد سرمشق را تولید ذائقه جدید رسانه ای برای نسل جدید عنوان کرد و گفت: در رویداد سرمشق تلاش کردیم دانش آموزان در حوزه تولید محتوا و رسانه تأثیرگذار باشند به این منظور تا زمانی که خوراک فکری توسط نوجوانان تولید نشود هیچ موفقیتی در کشور حاصل نمی شود.

حبیب زاده با تأکید بر آشنایی دانش آموزان با ویژگی های تولیدی و صنعتی استان گیلان افزود: در دهه فجر بنا داریم تا دانش آموزان را به شهرک های صنعتی برده تا با ظرفیت های تولیدی و صنعتی استان آشنا شوند چون انجام این مهم سبب می شود تا نسل جدید به آینده کشور و نظام امیدوار شود.

وی با درخواست از دستگاه های اجرایی برای کمک به برپایی اردوهای راهیان نور و ساخت بازی های رایانه ای در راستای افزایش هویت ملی بیان کرد: ۳۱ دستگاه اجرایی در حوزه کودک و نوجوان بودجه دریافت می کنند ولی عملاً اقدام خاصی در راستای توسعه فرهنگ در بین قشر دانش آموز انجام نمی دهند در حالی که اگر به برپایی راهیان نور کمک کنند بسیار به افزایش فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جدید کمک می کند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان