نقد و بررسی لیفان 620

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۱۶:۴۸ چاپ کد خبر: 181194

لیفان 620 یکی از اولین خودروهای چینی موجود در بازار ایران است که در سال 1390 با توجه به قیمت مقرون به صرفه، تجهیزات فنی مدرن و ظاهر زیبا توانست جای خود را در بین طرفداران محصولات مشابه از نظر قیمتی مانند پژو باز کند. پارس، پژو 206 تندار و سمند. به دست آمده.

 

 

در پاییز 2013، این خودرو تحت یک فرآیند بازسازی قرار گرفت که با افزایش تنوع گیربکس، بهبود کیفیت داخلی و اضافه شدن به لیست تجهیزات، مشتریان بیشتری را به خود جذب کرد. این سدان در سال 1388 وارد تولید شرکت لیفان شد و کرمان موتور با کسب حق مونتاژ آن را به بازار خودروهای سدان ایران معرفی کرد. از آنجایی که سدان های ایرانی از نظر ظاهری جذاب نبودند و بیشتر ظاهری خشک و انعطاف ناپذیر داشتند، لیفان 620 توانست با ظاهر جدید خود و بهره مندی از تجهیزات به روزتر توجه برخی از مشتریان داخلی را به خود جلب کند.

در این مطلب به بررسی لیفان 620 و ویژگی های مثبت و منفی آن، طراحی، مشخصات فنی، امکانات و قیمت لیفان 620 می پردازیم با ما همراه باشید.

لیفان 620 اولین مدل سولانو از شرکت چینی لیفان است. این مدل برای اولین بار در سال 2007 رونمایی شد و به یکی از محبوب ترین محصولات جدید در چین تبدیل شده است. دو سال بعد لیفان 620 وارد بازار ایران شد و این مدل سدان دستخوش تغییرات متعدد و حتی کوچک شد و ظاهراً در زمان حضورش در بازار به روز شد.

در اولین نگاه به این خودرو متوجه طراحی چشم نواز و در عین حال سادگی و زیبایی این خودرو خواهید شد. اگرچه طبق نظر منتقدان نمی توان گفت 100 درصد طراحی لیفان 620 سدان عاری از کپی برداری است، اما در عین حال نمی توان گفت که یکی از بهترین طراحی های مدرن اجرا شده در آن زمان.

ظاهر این خودرو نسبتاً خوب است و در سگمنت سدان های ارزان قیمت کلاس C مونتاژ می شود. به نظر می رسد بهترین رنگ لیفان 620 نقره ای باشد، اما رنگ های مشکی و قهوه ای نیز قابل تامل هستند. طبق شنیده ها نسخه مونتاژی این خودرو در داخل کشور کیفیت رنگ پایینی دارد و رنگ سفید بیشتر از بقیه در نسخه مونتاژ شده توصیه می شود.

قسمت جلویی این خودرو مطابق با جدیدترین مدل های خودروی زمانه طراحی شده و دارای المان هایی است که سبک و سلیقه قابل قبول طراح را نشان می دهد. خط U شکل جلوی خودرو را می بینید که هنوز هم در طراحی بسیاری از خودروها در سراسر جهان از آن استفاده می شود. این خط از جلوی خودرو تا پایین سپر ادامه دارد.

 به لطف لبه های تیز در گوشه های چراغ های جلو، خودرو زیباتر و شیک تر به نظر می رسد.

دارای کاپوت بلند و صندوق عقب کوتاه است که بیشتر به ثبات می‌پردازد تا جزئیات. خطوط کناری ماشین به آن حجم می دهد، گویی یک ماشین اسپرت جلوی ما قرار دارد. به طور کلی خودرو در عین حال تمیز و شیک به نظر می رسد. شیشه عقب خودرو دارای آنتن و خطوط گرمایشی است. سقف خودرو نیز شیب دار است که منجر به کاهش ضریب مقاومت هوا می شود.

از سال 2008 تاکنون هیچ تغییر اساسی یا به اصطلاح به روز رسانی در فضای داخلی خودرو صورت نگرفته و توجه بیشتری به کیفیت متریال شده است. فضای داخلی به لطف استفاده از پلاستیک باکیفیت بسیار روشن تر و خنک تر شده است. اما صندلی های جلو ارتقا یافته اند و راحت تر به نظر می رسند. داشبورد از پلاستیک خاکستری ساخته شده و با نوارهای قرمز تزئین شده است. به طور کلی فضای داخلی این لیفان به دلیل قیمت پایین خودرو از تجهیزات و طراحی خوبی برخوردار شد. دکمه های کنترل موسیقی روی فرمان چهار پره داخل خودروی لیفان 620 وجود دارد و خود فرمان نیز قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. کنسول نصب شده در قسمت مرکزی دارای سیستم صوتی است که کنترل آن بسیار آسان است. در زیر یک واحد کنترل برای سیستم تهویه مطبوع خودرو قرار دارد. نسخه به روز شده 2013 دارای طراحی داشبورد و کنسول مرکزی جدید است. برای خرید لوازم یدکی لیفان 620 تهران خیابان ملت بهترین انتخاب می باشد زیرا کلیه قطعات و لوازم به راحتی در دسترس می باشد و شما میتوانید برای ارتباط با فروشگاه دیجی کار شاپ در بازار تهران با شماره زیر در ارتباط باشید : 09128389667 -- 02136058442

صندلی های راننده و سرنشین دارای تنظیمات مکانیکی هستند و ردیف دوم دارای سه صندلی است. یکی از معایب لیفان 620 این است که فقط مسافران با جثه متوسط ​​می توانند آزادانه در آن بنشینند و برای افراد بلند قد دشوار خواهد بود. فضای صندوق عقب 650 لیتر است. برای افزایش فضای آزاد در نسخه اصلی می توان اهرم مخصوصی را کشید و پشتی های ردیف عقب صندلی ها را روی هم جمع کرد.

 

در حال حاضر ، سدان Lifan 620 در ایران با دو نوع موتور بنزینی ، 1600 و 1800 در دسترس است. موتور و گیربکس LIFAN 620 از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. دو موتور ذکر شده دارای 4 سیلندر و یک سیستم DOHC با 16 دریچه و سیستم تأمین سوخت چند نقطه ای هستند. موتور اول دارای 106 اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت خواهد بود. در همین زمان ، مصرف سوخت آن در حالت مختلط 7.4 لیتر است. LIFAN 620 در 13.5 ثانیه از صفر تا صد شتاب می گیرد. موتور دیگر در بالاترین سطح است و حجم آن 1.8 لیتر است و می تواند 125 اسب بخار قدرت تولید کند و در 12.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد. حداکثر سرعت این موتور 200 کیلومتر در ساعت و متوسط ​​مصرف سوخت 8.2 لیتر است.

مشخصات گیربکس LIFAN 620 در این دو موتور شامل یک گیربکس دستی 5 -speed است که احتمالاً می تواند به یک نوع CVT جدید مجهز شود. پس از چندین سال استفاده ، ممکن است این تصور را داشته باشید که وقتی پدال ها را فشار می دهید ، در میزان شتاب خودرو با ناسازگاری روبرو می شوید. این مشکل گیربکس LIFAN 620 با خالی کردن روغن دوره ای توسط متخصصان می تواند کاملاً برطرف شود.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : لیفان 620 لیفان

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان