رشت- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ۵۷ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده اند، گفت: این عدد ۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد دائمی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه یکی از دغدغه های دولت تأمین مسکن در شهر و روستاها است، اظهار کرد: در دوره ۴ ساله دولت باید عملیات اجرایی ۹۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی در گیلان را آغاز کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان تاکنون ۸ هزار و ۳۶۸ نفر از متقاضیان واجد شرایط به بانک های عامل معرفی شده است که از این تعداد ۵ هزار و ۶۲۸ نفر با بانک ها عقد قرارداد کردند، افزود: ۵ هزار و ۳۹۲ واحد عملیات اتمام فوندانسیون انجام شده و ۴ هزار و ۲۳۱ واحد اتمام اسکلت و سقف انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲ هزار و ۷۲ واحد از نهضت ملی مسکن دهه فجر امسال در روستاهای گیلان افتتاح می شود، گفت: اعتبار افتتاح این واحدها ۸۸۸ هزار میلیارد تومان است و این واحدها در ۱۷ شهرستان ساخته شده که در یک شهرستان به صورت پایلوت اجرایی می شود.

دائمی با بیان اینکه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، ۲۹ هکتار زمین برای ۲ هزار و ۹۸۳ واحد در قالب ۱۹ پروژه در ۱۲ شهر تأمین اعتبار شده است گفت: ۳۸ هزار نفر در این شهرها ثبت نام کردند که از این تعداد ۷ هزار نفر تأیید نهایی شدند و برای هزار و ۵۱۸ متقاضی تخصیص پروژه تعلق گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان ادامه داد: تاکنون ۶ هزار و ۵۸۰ برگ سند مالکیت شهری و روستایی را صادر کردیم و در دهه فجر تحویل متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت داده می شود.

وی تصریح کرد: ۲۵۱ پروژه در قالب تهیه و بازنگری طرح های هادی تخصیص اعتبار شد و در حال تصویب است.

دائمی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به حساب صد امام کمک شده است، عنوان کرد: از این مبلغ برای تأمین و تعمیر و تجهیز مسکن متقاضیان واجد شرایط استفاده می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه ۳۱۳ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی برای ۲۳۲ روستا و ۲۳۲ پروژه در حوزه اجرای طرح هادی تخصیص داده شده است بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این واحدها حدود ۷۵ درصد است که در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

دائمی با اشاره به اینکه ۳۷ پروژه در ۱۶ شهرستان با اعتبار بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان در راستای اجرای طرح های هادی افتتاح می شود، عنوان کرد: اجرای آسفالت، پیاده رو سازی، اجرای سنگفرش، جدول و پل از جمله این پروژه ها است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰ روستا هدف بازنگری طرح هادی شدند که ۹۶۴ روستا بازنگری شده اند و ۷۴۷ روستا نیازمند بازنگری تا پایان امسال هستند، بیان کرد: اگر تخصیص اعتبارات استانی و ملی به بنیاد ابلاغ شود حدود ۳۰۰ روستا امسال بازنگری می شوند.

دائمی با اشاره به اینکه ۵۷ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده اند، افزود: میانگین کشوری واحدهای مقاوم روستایی ۴۹ درصد بوده که این آمار در گیلان ۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان