رشت- استاندار گیلان بر آمادگی استان برای گسترش سرمایه گذاری دو جانبه تاکید کرد و اضافه کرد: در تلاشیم سرمایه گذاری مشترک بین گیلان و بلاروس را در منطقه آزاد انزلی و آستارا افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر اسدالله عباسی ظهر سه شنبه در دیدار با سفیر جمهوری بلاروس در ایران اظهار کرد: با توجه به عضویت ایران در اتحادیه گمرکی اوراسیا و سازمان شانگ های و کشورهای عضو اکو فرصت بسیار خوبی برای ارتباط با کشورها از جمله بلاروس است.

وی ادامه داد: در همین راستا علاقه داریم تا مناسبات با بلاروس را در سطح اقتصادی و تجاری و به شکل منطقی مدیریت شده گسترش دهیم.

عباسی بر آمادگی استان برای گسترش سرمایه گذاری دو جانبه تاکید کرد و اضافه کرد: در تلاشیم سرمایه گذاری مشترک بین گیلان و بلاروس را در منطقه آزاد انزلی و آستارا فعال کنیم.

وی ادامه داد: افتتاح و بهره برداری خط ریلی رشت - کاسپین و رشت - آستارا و منطقه اوراسیا، قفقاز، آسیای میانه و اتصال کریدور شمال به جنوب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دمیتری کالتسوف سفیر جمهوری بلاروس در ایران در ادامه این نشست به ظرفیت حمل و نقل گیلان اشاره کرد. و گفت: این ظرفیت دورنمای بسیار خوبی برای همکاری بین دو کشور را فراهم می سازد و می تواند منجر به توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری شود.

وی با بیان اینکه بلاروس و ایران روابط و همکاری های دیرینه ای با یکدیگر دارند اضافه کرد: مناسبات سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی این دو کشور همیشه در سطح بالا بوده است.

وی، هدف اصلی سفر به گیلان را بررسی ظرفیت ها و امکانات همکاری در حوزه های اقتصادی و تجاری عنوان کرد و گفت: ما به روابط دو کشور خوشبینانه نگاه می کنیم و علاقه داریم تا سطح این روابط و تعاملات اعم از فرهنگی و اقتصادی گسترش یابد.

کالتسوف تصریح کرد: در این میان استان گیلان با ظرفیت های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی و قرارگیری در حاشیه خزر می تواند در توسعه مناسبات دو کشور نقش مؤثری ایفا کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان