استاندار گیلان از اعطای ۲هزار و ۵۰۰ سند بنیاد علوی در گیلان خبر داد و گفت: این تعداد سند با حضور پرویز فتاح در دهه فجر به روستائیان اعطا می شود و همچنین ۱۰۰هکتار از اراضی بنیاد در گیلان نیز به نهضت ملی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی شامگاه گذشته در گفت وگو با مردم گیلان به مناسبت آغاز دهه فجر با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و ماه رجب اظهار کرد: آغاز دهه مبارک فجر که با میلاد امام جواد(ع) و امام علی(ع) تقارن یافته را به مردم عزیز و ولایتمدار استان گیلان تبریک می گویم و امیدوارم مردم از این ماه پر خیر و برکت نهایت بهره را برده و در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره هشت هزار شهید استان گیلان در ماه رجب و دهه مبارک فجر گفت: در ماه رجب و دهه مبارک فجر یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه هشت هزار شهید استان گیلان، شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت را گرامی داشته و به آنان درود می فرستیم زیرا ما هرچه داریم از خون پاک شهدا و خانواده معظم شهدا است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افتتاح بیش از یک هزار پروژه عمرانی در حوزه های مختلف در دهه مبارک فجر بیان کرد: در طول دهه مبارک فجر یک هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی در بخش های محرومیت زدایی، آب و فاضلاب، برق، گازرسانی، روستایی، شهرداری،  اقتصادی و تولیدی با شعار ایران استوار ۴۴ سال افتخار با چیزی در حدود چهارهزار و ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم صادق الوعده بوده و دولت در استان گیلان نیز سعی داشته با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پروژه های خود را در دهه فجر آماده بهره برداری کند، تصریح کرد: تمام تلاش ما در استان گیلان این است که به منویات مقام معظم رهبری و برنامه های راهبردی دولت حضرت آیت الله رئیسی در استان گیلان جامع عمل بپوشانیم و برای تحقق این امر نیازمند دعای خیر مردم هستیم.

وی نقش وحدت و همدلی در انجام امور و اجرای سیاست های ابلاغی دولت در استان گیلان را بسیار موثر دانست و بیان کرد: اگر در استان گیلان در انجام برخی از امور کم و کاستی وجود دارد از همین جا از همه مردم استان عذرخواهی کرده و به آنان می گویم خادمان شما در دولت با وحدت و همبستگی از هیچ تلاشی برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در گیلان و توسعه استان دریغ نخواهند کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه از یک هزار و ۱۰۹ پروژه افتتاح شده در دهه فجر ۹۶۳ پروژه مربوط به بخش عمرانی و با میزان اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اسنت، گفت: این پروژه ها شامل، آب، راه، آسفالت، روکش آسفالت، راه های روستایی، مسکن محرومین، مددجویان کمیته امداد،بهزیستی و بازسازی منازل روستایی می باشد.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به ساخت مسکن مدد جویان کمیته امداد، بهزیستی در دهه فجر افزود: در دهه فجر امسال ۴۰۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد،  ۶۴ واحد مسکن بهزیستی و ۲ هزار و ۷۰ واحد مسکن روستایی با میزان اعتبار یک هزار میلیارد تومان مرمت و بازسازی شده است.

وی از تحقق ۹۵ درصدی ایجاد اشتغال در استان گیلان با احیا، توسعه و راه اندازی واحدهای تولیدی در این استان خبر داد و بیان کرد: یکی از اهداف دولت در استان گیلان احیای واحدهای راکد، نیمه راکد و احداث واحدهای تولیدی است لذا بر اساس  سامانه ای که طراحی شده و بیمه شدگانی که ثبت شده، ۹۵ درصد تعهد استان گیلان در ایجاد اشتغال محقق شده و در تلاشیم تا پایان سال این مهم را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش شهرداری و شوراهای اسلامی شهر در توسعه شهرستان های استان در راستای جذب توریست و گردشگر گفت: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دهه فجر مربوط به پروژه های شهرداری ها بوده که این امر ماحصل تلاش شهرداری ها در راستای توسعه و ایجاد المان ها و توسعه  شهری است که در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

عباسی بیشترین پروژه های مربوط به بخش کشاورزی را مختص شبکه های آبیاری و الگوی کشت در شالیزارها، بخش برنجکاری، فندق،بادام، چای و زیتون، ماهیان خاویاری، ماهیان سرد آبی و گرم آبی دانست و افزود: از ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده از سفر رئیس جمهور به گیلان تمام تلاش خود را کردیم تا تسهیلات کافی به بخش کشاورزی را اختصاص دهیم زیرا انجام سرمایه گذاری در این بخش منجر به ایجاد اشتغال در استان می شود.

وی با اشاره به بهره برداری راه آهن رشت به کاسپین در چهار الی پنج ماه آینده با توجه به رایزنی های صورت گرفته با کشور روسیه بیان کرد: تمام تلاش ما این است تا آنچه نیاز مردم است را به بهترین نحو ممکن در استان گیلان به سرانجام برسانیم لذا یکی از درخواست ها و نیازهای استان به منظور توسعه، تکمیل شبکه ریلی و راه آهن رشت آستارا است که در همین خصوص هفته گذشته فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در این خصوص به گیلا ن سفر کردند.

استاندار گیلان از اعطای ۲ هزار و ۵۰۰ سند بنیاد علوی در گیلان و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور خبر داد و افزود: این تعداد سند با حضور پرویز فتاح در دهه فجر به روستائیان اعطا شده و همچنین ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد در استان گیلان هم به نهضت ملی مسکن اختصاص یابد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان