رشت- مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از عضویت رایگان علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی این استان به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر یاسر تقوی صبح چهارشنبه و در آغازین روز از دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه های متنوع فرهنگی با شعار «ایران؛ سرزمین فرهنگ و کتاب» در کتابخانه های عمومی سراسر استان در این ایام اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ باب کتابخانه عمومی در سراسر استان گیلان میزبان جشن های ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ملت ایران هستند، افزود: طرح ملی عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در کتابخانه های عمومی استان در دهه فجر خبر داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به آغاز دومین پویش نقاشی استانی «شخصیت محبوب کتاب من» ویژه گروه سنی خردسال و کودکان به عنوان یکی از برنامه های شاخص کتابخانه ها در دهه فجر اشاره کرد و گفت: در این پویش استانی که از طریق شبکه های اجتماعی اعلام شده و نیز سامانه samakpl.ir برگزار می شود، علاقمندان می توانند با نقاشی از شخصیت های کتاب های خوانده شده خود در این پویش شرکت کنند.

تقوی ادامه داد: نشست کتاب خوان «ایران سرزمین فرهنگ و کتاب» با حضور و معرفی کتاب از سوی مسئولین استانی و ایجاد غرفه معرفی دستاوردهای کتابخانه ها در روز ۲۲ بهمن را از دیگر برنامه های این مجموعه است که در این ایام برگزار می شود.

وی اضافه کرد: برگزاری محفل ادبی و عصر شعر انقلاب، فضا سازی محیط کتابخانه های عمومی، گشایش نمایشگاه کتاب انقلاب در کتابخانه ها، برگزاری محافل کتابخوانی و جشن های دهه فجر، برگزاری نشست های کتابخوان مدرسه ای و کتابخانه ای، جمع خوانی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، کلاس های نقاشی و رنگ آمیزی در بخش های کودک، کارگاه های آموزشی ادبیات و داستان نویسی، نمایشنامه خوانی با موضوعات انقلاب اسلامی، کلاس های قصه گویی برای کودکان و نوجوانان در بخش های کودک، نشست های شاهنامه خوانی با موضوعات حماسی و انقلابی، تهیه روزنامه دیواری، حضور کتابداران در مدارس و اجرای برنامه های فرهنگی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی و نیز نقد و بررسی آثار در این زمینه را از دیگر برنامه های کتابداران در سالروز پیروزی انقلاب عنوان کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان