رشت - استاندار گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از مبانی دینی و اعتقادی است، گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش های مختلف کم نظیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ انقلاب در یکی از مدارس دبیرستان دخترانه رشت اظهار کرد: مطالعه تاریخ برای آگاهی بخش و بصیرت افزایی جز اولویت های نسل جدید و بویژه دانش آموزان قرار گیرد.

وی با نقل خاطره ای از دوران خفقان و ضد دینی و اعتقادی طاغوت، افزود: در دوران طاغوت برخی معلمان، دانش آموزان را وادار به کشف حجاب می کردند که با مقاومت دانش آموزان با غیرت و انقلابی مواجه می شد.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه انقلاب اسلامی برگرفته مبانی دینی و اعتقادی است، گفت: شاکله بنیادین انقلاب اسلامی ایران با باورهای دینی و اعتقادی عجین شده است و این مهم تفکیک پذیر نیست.

عباسی با اشاره به ناکامی دشمن در جنگ ترکیبی، شناختی و رسانه ای اخیر دشمن علیه نظام اسلامی، بیان کرد: دشمن بعد از ناکامی در جنگ شناختی، اهانت به مقدسات، قرآن و ولایت فقیه را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به معیارهای اقتدار ایران اسلامی در بخش های مختلف، افزود: ضربه زدن به باورهای دینی و اعتقادی حربه اصلی دشمن برای مقابله با نظام اسلامی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمن از اقتدار نظام اسلامی هراس دارد، اضافه کرد: سپاه پاسداران، ولایت فقیه، قرآن، مقدسات و ارزش های دینی نقطه قوت و اقتدار اسلامی است که مورد هدف و آماج حملات دشمن قرار گرفته است.

عباسی، دستاوردهای انقلاب اسلامی را در بخش های مختلف کم نظیر برشمرد و بیان کرد: دهه اول انقلاب از هندوستان، پاکستان و بنگلادش پزشک وارد می کردیم ولی امروز به خودکفایی در حوزه بهداشت و درمان رسیده ایم.

وی با اشاره به ناکامی های انقلاب های جهان، افزود: انقلاب اسلامی در سایه وجود قرآن، ولایت فقیه و مردم همیشه در صحنه به قدرت اول منطقه تبدیل شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه قبل از انقلاب روستاهای ما از امکانات آب، برق، گاز و راه محروم بود، گفت: ایران قبل از انقلاب نه تنها در حوزه عمران و آبادانی عقب بود بلکه استقلال فکری و سیاسی هم نداشت و دیگران برای ما تصمیم گیری می کردند.

عباسی با بیان اینکه آزادی بیان و استقلال ایران اسلامی برگرفته از تفکرات انقلابی امامین انقلاب بوده است، گفت: ایران اسلامی به لطف رهنمودهای امامین انقلاب در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان