یکی از شهدای مظلوم انقلاب اسلامی، کودک سه ساله گیلانی است که در آغوش دایی خود در تظاهرات مردمی، توسط مأموران رژیم پهلوی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

خبرگزاری فارس-رشت، محمد جمشیدی؛ شهید الیاس سالاری در تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۳۵۴ در یک خانواده مذهبی در شهرستان رودسر دیده به جهان گشود.

در صبح روز ۲۲ آبان ۱۳۵۷ که دایی و خاله الیاس در منزل پدرش در شهرستان رودسر مهمان بودند و روز بسیار خوب و خاطره انگیزی را در حال سپری کردن بودند او را به همراه خود به لاهیجان بردند.

رسیدن آنها به شهر لاهیجان مصادف با تظاهرات مردم در خیابانهای حافظ و کاشف شد و مردم برای مقابله با ماموران رژیم پهلوی صف آرایی کرده و با شعار مرگ بر شاه اعتراض خود را نشان می دادند.

در همین هنگام بود که شلیک گاز اشک آور و تیرباران مردم توسط مأموران رژیم پهلوی شروع شد و داییِ الیاس که با در آغوش گرفتن الیاس در این منطقه حضور داشت، ناگهان متوجه اصابت تیر به سمت خود شد.

او در ابتدا فکر می کرد که تیر به خودش خورده است اما بعد از زمین گذاشتن کودک متوجه می شود که تیر، پشت و سینه طفل سه ساله را دریده و به شکم خودش هم زخم رسانده است.

وی به کمک خواهرش و مردم، الیاس را به بیمارستان رساند و بعد از مداوای خودش بلافاصله به رودسر بازگشت تا خبر این جنایت را به خانواده الیاس برساند.

آن ها وقتی در بعد از ظهر ۲۲ آبان ۱۳۵۷ به بیمارستان رسیدند که پیکر طفل بی گناه، طاقت دو بار عمل جراحی را نداشت و الیاس به بانوی سه ساله شهید کربلا ملحق شد و به شهادت رسید.

 پیکر پاک و مطهر شهید الیاس سالاری، کودک سه ساله گیلانی در صبح روز ۲۳ آبان ۱۳۵۷ در گلزار شهدای وادی سرپل شرقی شهرستان رودسر به خاک سپرده شد.

یکی از سندهای مظلومیت مردم ایران در رژیم پهلوی، همین شهدای انقلاب اسلامی هستند که از اقشار گوناگون با سنین مختلف توانستند با بذل جان شیرین خود راه را برای روشن شدن مسیر حق طلبی مردم هموار کنند و در پیروزی انقلاب اسلامی، تعجیل کنند.

یکی از این شهدای مظلوم، این کودک سه ساله گیلانی بود که در آغوش دایی خود در تظاهرات مردمی، توسط مأموران رژیم پهلوی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید تا سندی بر جنایت رژیم منحوس و جنایت کار پهلوی باشد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان