نماینده عالی دولت در گیلان از افتتاح یک هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی در گیلان و در دهه فجر خبر داد و گفت: با تلاش مسؤولان در دهه فجر و در استان گیلان چهار هزار میلیارد تومان پروژه در عرصه های عمرانی، اشتغال و ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در نخستین روز دهه فجر در مراسم غبارروبی گلزار شهدای رشت با بیان اینکه امروز بیشتر خوشحالم در اولین روز از آغاز دهه فجر با شهدا و آرمان های شهدا تجدید بیعت کرده ایم، اظهار کرد: خدا را بسیار شاکرم که در آغاز دهه فجر با شهدا و آرمان های شهدا پیمان میثاق بسته و با تمام وجود در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 

وی با اشاره به برنامه های دشمن برای نابودی و شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته گفت: دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از طرق مختلف از جمله تحریم های ظالمانه، جنگ سخت و ترکیبی و اقتصادی سعی کرد نظام مقدس جمهوری اسلامی را نابود کنند ولی همواره با شکست مواجه شد.

استاندار گیلان یکی از دلایل هتک حرمت علیه قرآن کریم، مقدسات دینی و تحریم ظالمانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشان از استصیال استکبار دانست و بیان کرد: دشمن وقتی از نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق جنگ ترکیبی، فتنه و تحریم نا امید شد دست به توهین به مقدسات دینی و تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زدند که این امر نشان می دهد دشمن تا چه حد با دین و مقدسات دینی به ویژه دین مبین اسلام مشکل دارد.

عباسی با اشاره به برنامه های دشمن در خصوص عدم حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری در کشور افزود: دشمن در ۴۴ سال گذشته سعی کرد تا با اعمال جنگ روانی مردم را از حضور در انتخابات ریاست جمهوری منع کند ولی مردم باشکوه پای کار آمده و با انتخاب دولت مردمی پاسخی محکم به دشمن دادند.

وی با بیان اینکه امروز بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی ملت های آزادی خواه با تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری در مقابل استکبار در حال ایستادگی هستند، تصریح کرد: امروز مردم و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی گفتمان استقلال آزادی و جمهوری اسلامی که هویت امام راحل بوده را مقتدرانه ادامه داده و اجازه صف آرایی و تضعیف ایران توسط دشمن را نخواهیم داد زیرا ملت مسیل خود را پیدا کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه امروز کشور با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه های راهبردی دولت در حال حرکت است، گفت: تا زمانی که پایبندی مسؤولان و مردم با شهدا و امام شهدا است هیچ قدرتی نمی تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را شکست دهد.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: طبق سیاست بیانیه گام دوم و جهاد تبیین همه مسوولان و اصحاب رسانه وظیفه دارند دستاوردهای انقلاب را به نسل های آینده معرفی کنند چون در این صورت جوانان به کشور و آینده انقلاب امیدوار خواهند شد.

وی با بیان اینکه در کشور روحیه استکبار ستیزی و تکیه بر توان داخلی در عرصه های علمی، پزشکی، نظامی، هسته ای گسترش یافته است، گفت: در دوران شاه تمام فناوری ها در دست سلطه جهانی بوده و تصمیم گیرنده تمامی دستگاه های اجرایی کشور استکبار و مستشاران آمریکایی، انگلیسی و رژیم صهیونیستی بودند ولی اکنون با رهنمودهای مقام معظم رهبری روحیه استکبار ستیزی و تکیه بر توان داخلی در عرصه های علمی، پزشکی، نظامی، هسته ای گسترش یافته است.

به گفته استاندار گیلان در یکسال گذشته انواع فشارها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اعمال شد ولی دولت استقراض بانکی و یارانه را پرداخت و کرونا را در کشور نابود کرده و به جنگ اقتصاد یارانه ای رفته است.

عباسی از افتتاح یک هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی در گیلان و در دهه فجر خبر داد و افزود: با تلاش مسؤولان در دهه فجر و در استان گیلان چهار هزار میلیارد تومان پروژه در عرصه های عمرانی، اشتغال و فرهنگی به بهره برداری رسیده و از ۳۰ هزار اشتغال متعهد شده در گیلان ۹۵ درصد محقق شده است.

وی با اشاره به آغاز مراحل ساخت ۲۳ هزار واحد مسکن در گیلان بیان کرد: یکی از برنامه های دولت اجرای طرح نهضت مسکن ملی بوده و در همین خصوص و در استان گیلان اراضی لازم برای ساخت ۲۳ هزار مسکن در گیلان آغاز شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه این استان هاب اقتصادی با کشورهای منطقه خواهد شد، تصریح کرد: تکمیل راه آهن رشت-آستارا منجر به رشد اقتصادی در گیلان شده و این استان را به هاب اقتصادی منطقه مبدل می کند که در همین خصوص هفته گذشته نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه به استان گیلان سفر کرد.

عباسی از توسعه زیرساخت های برقی، گاز و آب در استان گیلان خبر داد و افزود: در یکسال گذشته در گیلان یک هزار میلیارد تومان در عرصه برق و توسعه زیرساخت های برقی در کیاتن هزینه شده است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان