مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان از اجرای عملیات یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در استان گیلان خبر داد و گفت: اقدامات اساسی را در جنوب گیلان آغاز کردیم که این نیروگاه برای اولین بار در گیلان احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تأمین برق پایدار و توسعه شبکه انتقال و توزیع از مهم ترین پیش نیازهای محور توسعه پایدار بر رشد محور اقتصادی کشورهاست و گیلان یکی از استان هایی است که ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه تولید برق از منابع انرژی تجدیدپذیر را دارد.

بهمن داراب زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح های اجرایی شبکه برق استان در آستانه دهه فجر اظهار کرد: در حدود چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی شرایط شبکه برق استان به تبع برق کشور توفیقات و پیشرفت های چشمگیری داشت و ما به لحاظ تولید از ۴۷۰ مگاوات به عدد دو هزار و ۸۵۴ مگاوات رسیده ایم و این به معنای رشد چند برابری است.

وی به جهش و پیشرفت خطوط انتقال و فوق توزیع برق اشاره کرد و گفت: استان گیلان از ۷۰۰ کیلومتر مدار برق، حدود سه هزار کیلومتر رشد و افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به کسب رتبه برتر گیلان در بخش پایداری برق در سال گذشته تصریح کرد: به لحاظ پایداری در چندین سال پیاپی، گیلان از مقام های برتر کشوری بوده که با ۳.۴۴ درصد تولید برق جایگاه سیزدهم را در کشور دارد و این جایگاه مطلوبی است.

داراب زاده با اشاره به هدف گذاری ۱۵ پروژه برق در گیلان گفت: سه پروژه مهم را در دهه فجر در دست اجرا داریم که با سرمایه گذاری حدود ۵۵ میلیارد تومان از لحاظ افزایش ظرفیت ذاری خطوط و پست ها حائز اهمیت هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت سازی های انجام شده برای افزایش ظرفیت پایداری و ضریب اطمینان شبکه و انتقال برق استان افزود: مجموع پروژه های در حال اجرا بیش از هزار میلیارد تومان است که در واقع یک رقم کم سابقه در مجموع پروژه های برق در گیلان است و در حال حاضر تمام پرژه ها فعال و همکاران ما به طور شبانه روزی درحال خدمت گزاری هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به اجرای دو پروژه مهم که هم در سطح شبکه برق استان و هم در سطح شبکه سراسری مهم و تأثیرگذار است، بیان کرد: با افزایش پست ۲۳۰ به ۲۶۰ در ناحیه غرب رشت که از نظر میزان سرمایه گذاری و ظرفیت سازی درشبکه انتقال و فوق توزیع ایجاد می کند، بزرگ ترین پروژه در استان گیلان رقم می خورد.

داراب زاده به افزایش تولید در زمان پیک و وضعیت پایداری شبکه ای و تعدیل باریکه با پست های همجوار در رشت تصریح کرد: به کمک خط چهار مداره ای که از رشت، انزلی و پره سر می آید و در ناحیه غرب رشت متصل می شود فقدان خطوط ارتباطی و انتقالی را برطرف کردیم و نیز در نیروگاه پره سر با افزایش تولیدی حدود ۳۰ تا ۴۰ مگاوات در زمان پیک، ضریب اطمینان شبکه نیز بالا رفته است.

وی از اجرای عملیات یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در استان گیلان خبر داد و گفت: اقدامات اساسی را در جنوب گیلان آغاز کردیم و و با ترغیب سرمایه گذاران در این حوزه، کارگاه ها تجهیز شد و این نیروگاه خورشیدی برای اولین بار در گیلان احداث می شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان