به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان، برای اصلاح معابر در هزار کیلومتر از شبکه توزیع برق، نوسازی خطوط انجام شده و ما نخستین تفاهم نامه کشوری را برای تبدیل ۴۱۷ هزار چراغ معابر به LED در گیلان منعقد ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد تقی مهدی زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه زیر ساخت های حوزه انرژی به ویژه حوزه برق رسانی و توسعه برق یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: در حوزه توزیع تقریبا ۳۰ هزار شبکه با فشار ضعیف و متوسط در گیلان را داریم.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک از برق برخوردارند، گفت: ما در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی رشد روز افزونی در حوزه برق رسانی داشتیم و گیلان جایگاه پنجم کشوری را در این حوزه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با اشاره به شاخصه های مختلف رشدهای محسوس در حوزه برق گیلان تصریح کرد: طول شبکه فشار ضعیف تا پایان سال ۱۳۵۷ حدود سه هزار کیلومتر بود اما هم اکنون بالای ۲۰هزار کیلو وات یعنی ۶ و هفت دهم درصد رشد داشته و فشار متوسط از هزار به ۹ هزار و ۸۰۰ یعنی ۹.۶ دهم برتر شده و پست های توزیع برق هزار و ۶۲۵ دستگاه بوده که امروز به ۲۴ هزار و ۵۷۲ دستگاه رسیده که یعنی ۱۵.۱ دهم برابر است.

مهدی زاده با اشاره به افزایش ۶.۳ دهم برابری مشترکین توزیع برق پس از انقلاب افزود: تعداد مشترکین قبل از انقلاب ۷۰ هزار مشترک بوده که اکنون به یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک رسیده یعنی افزایش ۲۳ برابری را به همراه داشته و تعداد مشترکین روستایی حدود ۴۰۷ روستا بوده که امروزه به دو هزار و ۵۷۳ روستا افزایش یافته و ۹۹.۳ درصد از روستاییان استان را شامل می شود.

وی با اشاره به طرح های مختلف از هفته دولت تا آغاز دهه فجر بیان کرد: در این بازه زمانی ۵۴۴ پرژه را آماده کردیم که در دهه فجر افتتاح خواهند شد و مبلغ ۱۴۵ میلیارد تومان به همراه ۱۹۶ تعداد دستگاه ترانسفورماتور در قالب این پروژه ها قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان یکی از طرح های مهم شرکت توزیع برق را طرح افزایش تاب آوری خطوط فشار متوسط و تجهیز نوسازی شبکه توزیع برق برشمرد و تصریح کرد: برای اصلاح معابر در هزار کیلومتر از شبکه توزیع برق نوسازی خطوط انجام شده و ما نخستین تفاهم نامه کشوری را برای تبدیل ۴۱۷ هزار چراغ معابر به LED در گیلان منعقد کردیم و نیز در بحث هوشمندسازی بیش از ۳۰ هزار اشتراک را برای مدیریت مصرف لحاظ کردیم که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان