سفیر جمهوری بلاروس در ایران با استقبال از گسترش روابط تجاری و صنعتی با گیلان گفت: ما هم ظرفیت های مطلوبی در حوزه های صنعتی به ویژه چوب و صنایع سلولزی داریم که می توانیم باتوجه به نیازهای دو کشور ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری در نشست با سفیر بلاروس و هیئت تجاری همراهش در منطقه آزادانزلی اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان قطب صنعت سلولزی و صنایع چوبی کشور محسوب می شود، بر همین اساس، اشتراکات صنعتی مناسب در بخش تولیدات سلولزی و صنعت چوب بین ۲ کشور می تواند، به هم افزایی و همکاری در این زمینه منجر شود. 

وی با اشاره به مصمم بودن تجار و بازرگانان جمهوری بلاروس در برقراری ارتباط مطلوب و مؤثر افزود: این توجه و حسن نظر گروه تجاری بلاروس، باعث توسعه روابط در زمینه ی های مختلف محصولات صنعتی به ویژه غذایی و سلولزی خواهد شد و قطعاً تولیدات صنعتی گیلان، زمینه ساز برقراری ارتباط تجاری با بلاروس است. 

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان به فعالیت بیش از ۲ هزار کارخانه صنعتی توانمند با محصولات متنوع در استان اشاره کرد و گفت: واحدهای صنعتی دانش بنیان و فناوری داریم که به دلیل ساخت ماشین آلات غذایی با کیفیتش به بیش از یکصد کشور دنیا صادرات دارند و وجود افزون بر ۶۵ برند ملی صاحب نام در گیلان فرصتی برای توسعه حجم مبادلات تجاری و روابط اقتصادی با بلاروس است. 

سفیر جمهوری بلاروس در ایران نیز با ابزار خرسندی از این دیدار، از گسترش روابط تجاری و صنعتی با گیلان استقبال کرد و گفت: ماهم ظرفیت های مطلوبی در حوزه های صنعتی به ویژه چوب و سلولزی داریم که می توانیم نسبت به نیازهای ۲ کشور در این زمینه بیشتر بررسی و مذاکره کنیم.

دمیتری کالتسوف با بیان اینکه خروج چوب خام از بلاروس ممنوع است، افزود: البته برای مواد اولیه کارخانجات صنعت سلولزی گیلان می توانیم سالانه به میزان بیش از ۲ میلیون تن انواع چیپس چوب را به منظور تأمین مواد اولیه شرکت های تولیدکننده اوراق فشرده به گیلان صادر کنیم و در این راستا واردات مواد غذایی و میوه از ایران به بلاروس برای ما مهم است. 

در ادامه این دیدار که در منطقه آزاد انزلی انجام شد ۲ طرف، پیرامون ظرفیت های بندری و امکانات زیرساختی و لجستیکی برای توسعه مبادلات تجاری ۲ کشور با محوریت استان گیلان مذاکره کردند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان