آستارا- سفیر جمهوری بلاروس در تهران با اشاره به روابط دیرینه دو کشور ایران و بلاروس گفت: توسعه مناسبات تجاری در روابط دو کشور ایران و بلاروس ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دمیتری کالتسوف بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از زیرساخت های اقتصادی آستارا در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی و تشکر از مسئولان استان گیلان و شهرستان آستارا بابت مهمان نوازی اظهار کرد: دو کشور ایران و بلاروس روابط دوستانه دیرینه ای دارند و توسعه مناسبات تجاری در روابط دو کشور ضرورت دارد.

سفیر جمهوری بلاروس در تهران با اشاره به اهمیت و وضعیت جغرافیایی استان گیلان و شهرستان آستارا افزود: زیرساخت حمل و نقل آستارا با توجه به امکانات بندر، خطوط ریلی و خطوط زمینی از اهمیت خاصی برای تحویل کالاهای بلاروسی به ایران برخوردار است.

وی ادامه داد: ما ظرفیت یکدیگر را تکمیل می کنیم و علاقه مند هستیم از کشور ایران محصولات مختلف کشاورزی از جمله میوه خشکبار و سبزیجات وارد کنیم و از طرف خودمان نیز محصولات مورد نیاز طرف کشور ایران را صادر کنیم.

گفتنی است؛ سفیر جمهوری بلاروس در ایران در ادامه سفر یک روزه خود به آستارا با همراهی مسئولان این شهرستان از گمرک ریلی، دریایی و زمینی آستارا با کشور جمهوری آذربایجان دیدن کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان