آستارا- فرماندار آستارا با اشاره به ظرفیت های آستارا در حوزه گردشگری گفت: هیچ مانعی برای گسترش همکاری دو جانبه آستارا و بلاروس وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر عنایت رضایی پور بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار و نشست با سفیر جمهوری بلاروس در آستارا اظهار کرد: آستارا امروزه محل سفر مسئولان و سفیران کشورهای حوزه سی آی اس است که از این شهرستان بازدید می کنند و درخواست سرمایه گذاری در حوزه های گوناگون در این شهرستان را دارند.

رضایی پور با اشاره به ظرفیت های بالای آستارا افزود: هیچ مانعی برای گسترش همکاری دو جانبه آستارا با استان های کشور بلاروس وجود ندارد.

وی بیان اینکه آمادگی برگزاری و جلسه هماهنگی و همفکری بین تجار ۲ کشور در آستارا را داریم گفت: در این نشست ها می توان از ظرفیت ها خبردار شد و با فراهم کردن زمینه تبادل هیئت های تجاری و اقتصادی گام اساسی برای روابط دو طرف برداشت.

فرماندار آستارا با بیان اینکه امروزه کشور جمهوری اسلامی ایران از احداث کارخانجات و صنایع تولیدی استقبال می کند افزود: اگر شرکت های بلاروسی تمایل همکاری داشته باشند این آمادگی را داریم که شرایط را فراهم کرده و با در اختیار دادن زمین زمینه رونق آنها فراهم و اشتغالزایی نیز برای ما را صورت می گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی آستارا گفت: آستارا در حال حاضر یکی از مبادی صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه سی آی اس بویژه روسیه است و حجم انبوه کامیون ها حکایت از حجم انبوه محصولات تولیدی جمهوری اسلامی دارد که بازار تشنه روسیه منتظر آن است.

رضایی پور با تاکید بر اینکه از شرکت هایی که زمینه اشتغالزایی جوانان را فراهم کنند در آستارا استقبال می کنیم ادامه داد: با توجه به اینکه قبلاً فقط محصولات خام چوب وارد می شد اما اکنون ظرفیت تأسیس کارخانه در اینجا وجود دارد بنابراین از شرکت هایی که به دنبال توسعه هستند استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه خط آهن آستارا به رشت به طول ۱۶۰ کیلومتر شامل ۴۰ کیلومتر تونل و پل و دارای سه ایستگاه اصلی و هفت ایستگاه فرعی در حال ساخت است افزود: برای تکمیل آن طی سه سال برنامه ریزی شده است و برآورد این است که پس از سه سال این خط آهن کشورهای حوزه سی آی اس را به کشورهای جنوب جهان متصل کند.

رضایی پور ادامه داد: حدود ۲۰ کیلومتر از این پروژه ریلی در محدوده شهرستان آستارا است که به طور تقریبی زیرسازی حدود نیمی از آن آماده شده است اضافه کرد: حدود ۱۰ کیلومتر از این پروژه باقی مانده که پیش بینی می شود در نیمه نخست سال آینده زیرسازی راه آهن آستارا تکمیل شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان