رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در جدیدترین آمار اعلام شده وزارت بهداشت پنج شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر از بستری ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان خبر داد و گفت: طی شبانه روز گذشته ۱۲ بیمار کرونایی بهبود و از بیمارستان ها ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وضعیت ۷ نفر از بیماران وخیم گزارش شده است افزود: ۳ بیمار مبتلا به کرونا نیز در بخش icu بستری هستند.

مهرابیان تصریح کرد: در حال حاضر ۸ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های گیلان بستری اند.

وی ادامه داد: ۲۱ بیمار کرونایی بهبود یافته طی شبانه روز گذشته از مراکز درمانی گیلان ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر رعایت اصول ساده بهداشتی و زدن ماسک هنگام تب و گلودرد تاکید کرد و گفت: رعایت این دستورالعمل ها از گسترش بیماری ویروسی کرونا و سرماخوردگی جلوگیری می کند.

وی به ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود: شهرستان های رودسر و فومن در نقشه کرونایی استان گیلان از رنگ بندی زرد خارج و به رنگ آبی درآمدند و شهرستان سیاهکل از آبی به زرد تغییر رنگ داد.

مهرابیان اضافه کرد: شهرستان های بندرانزلی، رودبار، شفت، سیاهکل و ماسال در نقشه کرونایی استان گیلان در رنگ بندی زرد قرار دارند و املش، آستارا، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، تالش، صومعه سرا، لاهیجان، رودسر، فومن و لنگرود آبی هستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان