کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی های بارز شهید کوچک زاده گفت: انسانی که غرق در دنیا نمی شود در غیبت کبری امام عصر (عج) خودش را خرج امر ظهور می کند و شهدای مدافع حرم مصداق بارز این حقیقت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری امشب در مراسم سالروز شهادت حامد کوچک زاده در مهدیه رشت با اشاره بر اینکه روایات وارد شده از اهل بیت علیهم السلام هم به تاکید دنیا هستند و هم بر مذمت دنیا اظهار کرد: همه انسانها رفتنی هستند و ربطی به پول، قدرت، سن و سال و غیره ندارد اما چگونه زندگی کردن و چگونه از دنیا رفتن خیلی مهم است.

وی به روایتی از حضرت علی علیه السلام در مورد ویژگی های مثبت و منفی دنیا اشاره کرد و گفت: دنیا سرای راستی و درستی است برای کسی که معنای آن را باور کند، دنیا سرای توانگری هاست برای کسی که دنبال توشه درستی باشد و دنیا دار پند و موعظه است و همچنین دنیا مزرعه شر و محل غرور است و محل گذر است و متعجب هستیم از کسانی که برای خودشان در آن خیمه میزنند

کارشناس مذهبی با بیان اینکه باید درست از دنیا و حکمت ها و لذت های آن بهره برد، افزود: بنا بر فرموده امام رضا علیه السلام اگر کسی بخاطر دنیا از دینش و یا بخاطر دین دنیا را از دست بدهد، در خسران است، زیرا خداوند خیر محض است و از خیر محض چیزی جز خیر صادر نمی شود.

وی با اشاره به ویژگی های بارز شهید کوچک زاده بیان کرد: انسانی که غرق در دنیا نمی شود در غیبت کبری امام عصر (عج) خودش را خرج امر ظهور می کند و شهدای مدافع حرم مصداق بارز این حقیقت هستند، مانند شهید کوچک زاده که برجسته ترین ویژگی هایش اهل مطالعه بودن، بود و جاذبه داشت و خیرخواه اطرافیانش بود. 

آقامیری با تاکید بر حب عواملی که انسان را پایبند دنیا می کنند، گفت: حبی که انسان را متوقف می کند آن حب خطرناک است مانع سعادت می شود و انسان باید به گونه ای دنیا را دوست داشته باشد که اگر خواست تمام هستی اش را فدای خدا کند، صدایش نلرزد و بر تصمیمش مصمم باشد.

کارشناس مذهبی به در خصوص شرایط سخت مدافعان حرم در اوایل اعزام به سوریه تصریح کرد: یادمان نرفته که این بچه ها چگونه مظلومانه برای دفاع می رفتند، زمانی که به آن ها تهمت می زدند که به خاطر پول و اسد می روید و در همان زمان مقام معظم رهبری اولین شخصیتی بود که برای این جوانان سینه سپر کرد و دفاع کرد و اساس تیر و ترکش های افراد مختلف، حتی برخی از مسؤولین و تریبون داران شد. 

وی با تاکید بر کیس بودن مومنان گفت: انسان زرنگ کسی است که از ظرفیت دنیا برای آباد کردن آخرت خود استفاده می کند و زمینه آبادانی را برای خانواده و جامعه و حمایت دین فراهم می آورد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان