به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکنون ۱۲ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی با اجرای طرح قرار دوازدهم در نقاط مختلف گیلان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده امروز در حاشیه برگزاری مرحله یازدهم طرح قرار دوازدهم در آستان سید محمد صیدر محله رودسر اظهار کرد: این طرح به نام مبارک امام زمان ( عج) است که روز ۱۲ هر ماه خدمات اجتماعی با کمک یاوران مهدوی و با استفاده از ظرفیت خیرین، موقوفات دارای نیات منطبق و نذورات بقاع متبرکه به نیازمندان ارائه می شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، با اجرای مرحله یازدهم طرح قرار دوازدهم، از آغاز این طرح تاکنون ۱۲ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان در نقاط مختلف گیلان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه برای تهیه این تعداد بسته معیشتی ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: از ابتدای اجرای طرح قرار دوازدهم ۱۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات دارای نیات مرتبط در حوزه دارو و درمان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله یازدهم این طرح در شهرستان رودسر در آستان سید محمد صیدر محله برگزار شد، گفت: در مرحله یازدهم طرح قرار دوازدهم یک هزار بسته معیشتی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان در سراسر استان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین گفته که در مرحله یازدهم علاوه بر بسته های معیشتی، ۲۰ جهیزیه به ارزش ۶۰۰ میلیون تهیه شده که با مشارکت موسسات خیریه در اختیار نوعروسان گیلانی قرار شد.

وی با اشاره به اینکه ۲ دستگاه آزمایشگاهی مربوط به فرآیند آزمایشات خون با صرف اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان تهیه و در اختیار بیمارستان لاهیجان گذاشته شد، بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ دستگاه بخاری به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان تهیه و با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه در اختیار نیازمندان قرار داده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان هدف نهایی این طرح را محرومیت زدایی از مناطق پیرامونی بقاع متبرکه به تناسب نیاز افراد کم توان از نظر مالی و جسمی عنوان کرد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان