به گفته نماینده عالی دولت در گیلان در استان گیلان متقاضی برای ساخت مسکن در طرح نهضت مسکن ملی وجود داشته است ولی اراضی به مقدار کافی وجود نداشته است که در همین خصوص ۱۰۰ هکتار اراضی بنیاد مستضعفین برای ساخت ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در آیین واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه رژیم طاغوت تمام اموال و اراضی مردم را در استان های شمالی غصب کرده و به نزدیکان خود واگذار کرده بودند، اظهار کرد: گفتمان عدالت اجتماعی در مسیر پیشرفت و توجه به محرومین یکی از اهداف امام راحل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  بوده است و در این همین خصوص استاد غضب شده توسط خاندان پهلوی به مردم و مستضعفین اعطا شده است .

وی با اشاره به اعطای ۹ هزار و ۲۰۰ سند بنیاد علوی به مردم در استان گیلان و توسط بنیاد مستضعفین گفت: با تلاش های صورت گرفته بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ سند از بنیاد علوی تاکنون به مردم گیلان واگذار شده و ۲ هزار و ۵۰۰ هزار سند دیگر هم واگذار به این استان واگذار خواهد شد که بسیار به رفع محرومیت زدایی در گیلان کمک می کند.

استاندار گیلان با تاکید بر غیر مولد بودن برخی از اسناد اعطا شده توسط بنیاد مستضعفین به مردم در بخش های مختلف افزود: برخی از این اراضی که سند آنان به استان گیلان تعلق گرفته غیرمولد بوده و طبق منویات مقام معظم رهبری در اختیار دولت قرار گرفته است تا دولت از این اراضی در راستای رفع محرومیت در کشور کمک کند.

عباسی اقدام بنیاد مستضعفین کشور در  تخصیص ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفین به طرح نهضت مسکن ملی در گیلان را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در استان گیلان متقاضی برای ساخت مسکن در طرح نهضت مسکن ملی وجود داشته ولی اراضی به مقدار کافی وجود نداشته است که در همین خصوص ۱۰۰ هکتار اراضی بنیاد مستضعفین برای ساخت سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکن به گیلان تعلق گرفته است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد اشتغال و کمک به گزارش صادرات در استان گیلان به ویژه در بنادر گیلان تصریح کرد: ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفین در بندر انزلی به فعالیت های گلخانه ای تعلق گرفته است که به ایجاد  اشتغال، توسعه صادرات بر مبنای کشاورزی و دریامحور کمک می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید دشمن را شناخته و در راستای محرومیت زدایی در کشور تلاش کنیم، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری چیزی به اسم فرق متلق در کشور نباید وجود داشته باشد و برای تحقق این مهم به کمک دیگر نهادها مثل بنیاد مستضعفین و بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام نیاز داریم.

عباسی با تأکید بر پایلوت قرار گرفتن دو شهرستان املش و شفت در خصوص رفع محرومیت زدایی، افزود: با تلاش مسوولان این دو شهرستان در گیلان به عنوان پایلوت محرومیت زدایی معرفی شده و در این دو شهر اقداماتی در حوزه محرومیت زدایی و در عرصه عمرانی، زیرساختی، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

به گفته استاندار گیلان افرادی که تریبون دست آنان است باید با جهاد تبیین خیانت های رژیم پهلوی به مردم، محرومین، تحریم های ناجوانمردانه استکبار علیه جمهوری اسلامی را برای مردم روشنگری کنند.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان